A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységre fordítható kerete a jövő évben az idei összeg duplájára nő. Ez azt jelenti, hogy 2011-ben – beleértve az uniós elnökséghez kötődő marketingtevékenységre fordítható összeget is – mintegy 7 milliárd forint költhető turisztikai marketingre. A társaság ennek megfelelően a jövő évben már a megemelt keretből valósíthatja meg a tegnap bemutatott Új vizeken című marketingtervét. A most nyilvánosságra hozott tervek szerint a társaság tevékenységének legnagyobb újdonsága a stratégiai márkakommunikáció megjelenése lesz mind külföldön, mind pedig belföldön – a fő üzenet Magyarország egyedi termékelőnye, azaz felszín alatti vizek és a hozzájuk kapcsolódó élmények lesznek. A turisztikai marketing célja értelemszerűen továbbra is a vendégéjszakák számának emelése, a turisztikai költések növelése lesz: a társaság 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja.
Jövőre ugyancsak elsődleges cél lesz a hazai konferenciaturizmus forgalmának ötszázalékos növelése – a már működő Konferencia nagyköveti program jövő évi célja ennek megfelelően legalább három 500 és 2000 fő közötti, és tíz 500 fő alatti nemzetközi konferencia megszervezése lesz. A már szintén bevezetett Sportnagyköveti program jövő évi célja 3 nemzetközi sportesemény rendezési jogának elnyerése. E programokba a társaság minden nemzetközi vállalat és sportszövetség hazai szervezetét partnerként várja. Újdonság az is, hogy 2011-es marketingtervében a társaság az üzleti potenciál, a különböző trendek és utazási szokások alapján alapvetően már két kategóriába sorolja a célországokat. Az úgynevezett B2C-csoportba tartoznak azok az országok, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg vagy nagy számban érkeznek – ilyen például Ausztria, Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország. Ezeken a területeken a zrt. elsősorban lakossági kommunikációt folytat. Ezzel szemben az úgynevezett B2B-országokban, amelyekben Magyarország távoli, egzotikus úti célnak számít, és amelyekből a turisták kisebb számban, és jellemzően utazási irodákon keresztül érkeznek, az utazásszervezők megnyerésére kerül a hangsúlyt. Ebbe a csoportba tartozik többek közt Spanyolország, az Egyesült Államok, Észak-Európa, Izrael, Japán, Kína és Oroszország.

Kiderült, melyik börtönbe vonult be Gyárfás Tamás