Jó reklám nélkül nincs turizmus

Szabó Emese
2010. 12. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységre fordítható kerete a jövő évben az idei összeg duplájára nő. Ez azt jelenti, hogy 2011-ben – beleértve az uniós elnökséghez kötődő marketingtevékenységre fordítható összeget is – mintegy 7 milliárd forint költhető turisztikai marketingre. A társaság ennek megfelelően a jövő évben már a megemelt keretből valósíthatja meg a tegnap bemutatott Új vizeken című marketingtervét. A most nyilvánosságra hozott tervek szerint a társaság tevékenységének legnagyobb újdonsága a stratégiai márkakommunikáció megjelenése lesz mind külföldön, mind pedig belföldön – a fő üzenet Magyarország egyedi termékelőnye, azaz felszín alatti vizek és a hozzájuk kapcsolódó élmények lesznek. A turisztikai marketing célja értelemszerűen továbbra is a vendégéjszakák számának emelése, a turisztikai költések növelése lesz: a társaság 2011-ben a külföldi vendégéjszakák számának 3,4 százalékos, a belföldi vendégéjszakák számának 2,7 százalékos emelkedését várja.
Jövőre ugyancsak elsődleges cél lesz a hazai konferenciaturizmus forgalmának ötszázalékos növelése – a már működő Konferencia nagyköveti program jövő évi célja ennek megfelelően legalább három 500 és 2000 fő közötti, és tíz 500 fő alatti nemzetközi konferencia megszervezése lesz. A már szintén bevezetett Sportnagyköveti program jövő évi célja 3 nemzetközi sportesemény rendezési jogának elnyerése. E programokba a társaság minden nemzetközi vállalat és sportszövetség hazai szervezetét partnerként várja. Újdonság az is, hogy 2011-es marketingtervében a társaság az üzleti potenciál, a különböző trendek és utazási szokások alapján alapvetően már két kategóriába sorolja a célországokat. Az úgynevezett B2C-csoportba tartoznak azok az országok, ahonnan a turisták jellemzően egyénileg vagy nagy számban érkeznek – ilyen például Ausztria, Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország. Ezeken a területeken a zrt. elsősorban lakossági kommunikációt folytat. Ezzel szemben az úgynevezett B2B-országokban, amelyekben Magyarország távoli, egzotikus úti célnak számít, és amelyekből a turisták kisebb számban, és jellemzően utazási irodákon keresztül érkeznek, az utazásszervezők megnyerésére kerül a hangsúlyt. Ebbe a csoportba tartozik többek közt Spanyolország, az Egyesült Államok, Észak-Európa, Izrael, Japán, Kína és Oroszország.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.