Karácsonyi meglepetés a kereskedelemnek

A tavalyinál jobb karácsonyi forgalomra számítanak a kereskedők, akik a fogyasztók bizalmának erősödésével magyarázzák az élénkülő vásárlási kedvet. A vevők leginkább az elektronikai és konyhai gépeket keresik, s mint minden évben, az idén is kiemelkedő a játékok iránti kereslet.

Hajdú Péter
2010. 12. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyinál jobb karácsonyi forgalomra számítunk az idén. Ezt valószínűsítik az eddigi jelzések, de már az év második felében, különösen a harmadik negyedévben megjelent gazdasági adatok is erre utaltak – fejtette ki lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. – A jövő évi adóváltozásoknak köszönhetően bátrabban költekeznek a vásárlók, mert arra számítanak, több pénz marad a zsebükben. Az élénkülő vásárlási kedvet magyarázza, hogy a közvélemény-kutatások szerint az emberek elfogadták a kormány magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos elképzeléseit, s így nincs, ami rontaná a jövővel kapcsolatos várakozásaikat.
A főtitkár pozitívan értékelte, hogy a válságadónak semmiféle hatása nincs, sem a kínálatot, sem az árakat nem befolyásolja.
Az előző két hét azt mutatja, hogy a karácsonyi forgalom három-négy százalékkal haladja meg a tavalyit – mondta lapunknak Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója. – Ám hosszú évek tapasztalata szerint a roham az élelmiszer-kereskedelemben aranyvasárnap kezdődik.
Az igazgató várakozásai szerint a forgalom intenzitása a következő egy hétben sem csökken, mert az emberek bátrabban nyúlnak tartalékaikhoz, s előre hozzák bevásárlásaikat. A szaloncukor forgalmában mutatkozik meg leginkább a növekvő vásárlókedv, de az utóbbi évek tapasztalatai alapján növekvőben van a halfogyasztás hazánkban, ami mindig a karácsony előtti időszakban tetőzik.
– Már hetek óta érzékelhetően növekedett a karácsonyi forgalom áruházainkban – fejtette ki lapunknak Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere. – Az utóbbi hónapokban fellendülést tapasztalunk a tavalyi évhez képest: az ezüstvasárnapi forgalom két számjegyű növekedést hozott. Általában jellemző, hogy ezüstvasárnapig a nagyobb értékű vásárlásokat bonyolítják le az emberek, utána pedig a kisebb termékeké a főszerep. A két ünnep között és januárban is jelentős forgalomra számítunk a karácsonyra kapott ajándékkártyák és pénz miatt, februártól pedig az szja-módosítás hatása élénkítheti majd a forgalmat. A slágertermékek: LCD TV, notebook, fényképezőgép, mosogatógép, háztartási, konyhai kisgépek, CD-DVD-szoftver, játékkonzol.
A Tesco is nagyobb forgalmat vár az idei karácsonytól: a vásárlások egyedi értéke és a forgalom is nőtt, a bronz- és az ezüstvasárnapon tíz százalékot is meghaladóan emelkedett a forgalom. Ez az idén indított klubkártyaprogramnak, a választéknak és a kedvezményeknek köszönhető. Az előző hetek slágerei a műszaki cikkek, az édességek és a játékok: utóbbi forgalmának 60 százaléka a karácsony előtti időszakra összpontosul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.