A tavalyinál jobb karácsonyi forgalomra számítunk az idén. Ezt valószínűsítik az eddigi jelzések, de már az év második felében, különösen a harmadik negyedévben megjelent gazdasági adatok is erre utaltak – fejtette ki lapunknak Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. – A jövő évi adóváltozásoknak köszönhetően bátrabban költekeznek a vásárlók, mert arra számítanak, több pénz marad a zsebükben. Az élénkülő vásárlási kedvet magyarázza, hogy a közvélemény-kutatások szerint az emberek elfogadták a kormány magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos elképzeléseit, s így nincs, ami rontaná a jövővel kapcsolatos várakozásaikat.
A főtitkár pozitívan értékelte, hogy a válságadónak semmiféle hatása nincs, sem a kínálatot, sem az árakat nem befolyásolja.
Az előző két hét azt mutatja, hogy a karácsonyi forgalom három-négy százalékkal haladja meg a tavalyit – mondta lapunknak Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója. – Ám hosszú évek tapasztalata szerint a roham az élelmiszer-kereskedelemben aranyvasárnap kezdődik.
Az igazgató várakozásai szerint a forgalom intenzitása a következő egy hétben sem csökken, mert az emberek bátrabban nyúlnak tartalékaikhoz, s előre hozzák bevásárlásaikat. A szaloncukor forgalmában mutatkozik meg leginkább a növekvő vásárlókedv, de az utóbbi évek tapasztalatai alapján növekvőben van a halfogyasztás hazánkban, ami mindig a karácsony előtti időszakban tetőzik.
– Már hetek óta érzékelhetően növekedett a karácsonyi forgalom áruházainkban – fejtette ki lapunknak Szánthó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere. – Az utóbbi hónapokban fellendülést tapasztalunk a tavalyi évhez képest: az ezüstvasárnapi forgalom két számjegyű növekedést hozott. Általában jellemző, hogy ezüstvasárnapig a nagyobb értékű vásárlásokat bonyolítják le az emberek, utána pedig a kisebb termékeké a főszerep. A két ünnep között és januárban is jelentős forgalomra számítunk a karácsonyra kapott ajándékkártyák és pénz miatt, februártól pedig az szja-módosítás hatása élénkítheti majd a forgalmat. A slágertermékek: LCD TV, notebook, fényképezőgép, mosogatógép, háztartási, konyhai kisgépek, CD-DVD-szoftver, játékkonzol.
A Tesco is nagyobb forgalmat vár az idei karácsonytól: a vásárlások egyedi értéke és a forgalom is nőtt, a bronz- és az ezüstvasárnapon tíz százalékot is meghaladóan emelkedett a forgalom. Ez az idén indított klubkártyaprogramnak, a választéknak és a kedvezményeknek köszönhető. Az előző hetek slágerei a műszaki cikkek, az édességek és a játékok: utóbbi forgalmának 60 százaléka a karácsony előtti időszakra összpontosul.
Kéri László műsort indít Magyar Péterék portálján