Egy, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által megrendelt felmérés szerint a magyar lakosság 71 százaléka nem tájékozott a versenyszabályozással kapcsolatban, és e körben mindössze 2 százalékuk mondható jól informáltnak – derült ki abból az interjúból, amelyet Juhász Miklós, a versenyhatóság új elnöke adott a távirati irodának.
A GVH első embere hangsúlyozta, ez az oka annak, hogy a versenyhivatalhoz érkező panaszok és bejelentések kilenctizede nem alkalmas arra, hogy azok alapján eljárás induljon. A panaszok és a bejelentések elintézése azonban jelentős kapacitást köt le, ezért is nagyon fontos Juhász Miklós szerint a versenykultúra fejlesztése, mert azáltal lehet tudatosítani az állampolgárokban, hogy a GVH nem általános panaszfórum. Ennek érdekében a versenytörvény módosítását is kezdeményezték.
Ezzel egy időben a szervezet elnöke erősítené a Gazdasági Versenyhivatal ügyfélbarát, szolgáltató jellegét. Ebben első helyen említette Juhász Miklós az elektronikus ügyintézés megteremtését, amely már jól működik többek között a cégbíróságokon. Ez megkönnyítené az iratbetekintést, és arra is lehetőséget teremtene, hogy az illetéket, díjakat egyszerűsített módon fizessék be az ügyfelek. Az érintett társaság képviselője bejelentkezhetne a versenyhatóság elektronikus rendszerébe, és az ügyben keletkezett, saját magát érintő iratokat megtekinthetné. Jelenleg az ügyfélkapun szerepel ugyan a gazdasági versenyhivatal linkje, de átlépve oda nincs elektronikus folytatás.
Eladó a hírhedt szovjet laktanya Tatánál, amit most bárki megvehet - fotó