Nem vagyunk tájékozottak a GVH szerint

Hírösszefoglaló
2011. 01. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által megrendelt felmérés szerint a magyar lakosság 71 százaléka nem tájékozott a versenyszabályozással kapcsolatban, és e körben mindössze 2 százalékuk mondható jól informáltnak – derült ki abból az interjúból, amelyet Juhász Miklós, a versenyhatóság új elnöke adott a távirati irodának.
A GVH első embere hangsúlyozta, ez az oka annak, hogy a versenyhivatalhoz érkező panaszok és bejelentések kilenctizede nem alkalmas arra, hogy azok alapján eljárás induljon. A panaszok és a bejelentések elintézése azonban jelentős kapacitást köt le, ezért is nagyon fontos Juhász Miklós szerint a versenykultúra fejlesztése, mert azáltal lehet tudatosítani az állampolgárokban, hogy a GVH nem általános panaszfórum. Ennek érdekében a versenytörvény módosítását is kezdeményezték.
Ezzel egy időben a szervezet elnöke erősítené a Gazdasági Versenyhivatal ügyfélbarát, szolgáltató jellegét. Ebben első helyen említette Juhász Miklós az elektronikus ügyintézés megteremtését, amely már jól működik többek között a cégbíróságokon. Ez megkönnyítené az iratbetekintést, és arra is lehetőséget teremtene, hogy az illetéket, díjakat egyszerűsített módon fizessék be az ügyfelek. Az érintett társaság képviselője bejelentkezhetne a versenyhatóság elektronikus rendszerébe, és az ügyben keletkezett, saját magát érintő iratokat megtekinthetné. Jelenleg az ügyfélkapun szerepel ugyan a gazdasági versenyhivatal linkje, de átlépve oda nincs elektronikus folytatás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.