Nem szokatlan a Punnany Massiftól, hogy akusztikus műsorral rukkol elő; épp egy éve a Petőfi rádió-MR2 Akusztik koncertsorozatának vendégei voltak. Már akkor bebizonyosodott, hogy a fiúk jól egyensúlyoznak a zenei határvonalak között, a hiphopritmusok közé fűzött népzenei és cigány- dallamok ebben a formában még hangsúlyosabbá válnak, miközben a rapszövegek és a dubstep hangzás is simulékonyabb lesz.
Most a Pécsi Kodály Konferencia- és Koncertközpontban kaptak újabb lehetőséget, hogy megnyerjék maguknak nemcsak a törzsközönségüket, de az érdeklődő kívülállókat is. Nem aprózták el, nagy dobással készültek. A zenekar a Babits Mihály Gyakorló Gimnázium Vegyeskarával, fúvós- és vonósszekcióval egészült ki, a dalok alatt a Gandhi Gimnázium Hagyományőrző Táncegyüttese, az Enemy Squad/Freaks breaktánc-csapata és magyar népi táncosok léptek színpadra, Köles Ferenc színművész slam poetry performansza pedig keret adott a produkciónak.
A repertoár a legmeghatározóbb Punnany-számokból épült fel, csakhogy azokat tökéletesen áthangszerelték. Bizsergés, frissesség, lüktetés – az elmaradhatatlan Pécs-himnusz, a tavalyi év sikerszáma a Telik, a Magány, a Nincsen zsé, a Tisztelet, a Más szemmel kórusaláfestéssel, különböző hangszeres szekciókkal kiegészülve még ütősebbé vált.
A fiúknak egyetlen napjuk volt, hogy műsorukat kipróbálják a Kodály-központban, ennek fényében pedig a hangzásbeli problémák – a kórus belépései elvesztek a térben, a rapszövegek is sokszor érthetetlenek voltak – végképp lényegtelenné váltak. A néző csak odaszegeződött a székhez, lábával ütötte a ritmust, mormolta a szöveget és engedte, hogy a dalok magukkal ragadják.
Kár, hogy olyan hirtelen vége szakadt. Respekt a műfajnak, respekt a fiúknak.
(Pécsi hangzás. Punnany Massif Orchestra akusztik koncert. Kodály Konferencia- és Koncertközpont, Pécs, április 13.)
Pánik van Brüsszelben: Orbán Viktor szövetségesei sorra nyerik a választásokat