Bőkezű végkielégítések

Több tíz milliós végkielégítéssel távozott a MÁV-tól a cég korábbi humánpolitikai vezérigazgató-helyettese, majd tanácsadói szerződéssel később is a társaság rendelkezésére állt. A vezető szerint korszerű menedzsmentszemléletet igyekezett meghonosítani a cégnél 2002–2006 között.

2011. 04. 15. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elismerte Kugler Flórián, a MÁV volt humánpolitikai vezérigazgató-helyettese a parlament vizsgálóbizottságának tegnapi ülésén, hogy tízmilliós nagyságrendű összegért adott tanácsot a társaságnak azután is, hogy 2006 nyarán magas végkielégítéssel távozott. A szakember lapunk kérésére megerősítette, hogy 15 millió forintot kapott arra az időre, amikor a munkavégzés alól már felmentették, 51 millió forintot pedig normál végkielégítésként – azaz összesen 67 millió forintot négy év után. Kugler Flórián kérte, írjuk meg, hogy elődje, aki rövidebb időt, mindössze másfél évet töltött a cégnél, magasabb összegű végkielégítéssel távozott.
A MÁV jelenlegi gazdasági helyzetéhez vezető, 2002–2010 között hozott, s kiemelten a MÁV Zrt. szerkezetátalakítására és a leánytársaságok privatizációjára vonatkozó döntések vizsgálatára létrehozott parlamenti vizsgálóbizottság tegnapi ülésén Mándoki Zoltán, a társaság korábbi vezérigazgatója nem jelent meg. Kugler Flórián, a személyi ügyekért felelős helyettese elmondta, 2002 és 2006 között volt a MÁV alkalmazottja. A Mándoki Zoltánnal a MÁV élére helyezett 30–50 fős, a Moltól érkezett csoport azt a feladatot kapta, hogy modernizálja, tegye hatékonyabbá a vasúttársaságot. Ez a pénzügy, a vállalatirányítás, a humánerőforrás, a befektetéskezelés és az infokommunikáció területén sikeres volt, de a szemléletet, hogy a MÁV szolgáltatást végző cég, nem sikerült kialakítani. Egy kérdésre válaszolva Kugler Flórián azt mondta, nem érzi magát bűnösnek a szakmakultúra lerombolásáért.
A Mándoki Zoltán vezette MÁV létszámát 20 százalékkal csökkentették 2006 végéig, ám a 2003-as 33 milliárd forint veszteség 2005 végére 80,6 milliárd forintra emelkedett, miközben a MÁV saját tőkéje szinte elfogyott. Az átalakítás során a korábbi 13 főosztály helyett 47 jött létre, a 42 osztályból pedig 145 lett. A pénzügyi nehézségekkel küzdő MÁV 2006-ban közel 100 személyi használatú gépkocsit üzemeltetett a korábbi 7 jármű helyett. A MÁV felső vezetésének javadalmazása jelentős reformon esett át, a jövedelmek az üzleti szférában is irigylésre méltók lettek. A korábbi humánpolitikai vezérigazgató-helyettes mindezekre a felvetésekre azzal válaszolt, hogy a vezetők javadalmazása az egyszerű vasutasokhoz képest bőkezű volt, de a korabeli piaci menedzserfizetésekkel összevetve átlagosnak voltak mondhatók. Kugler Flórián beszélt a kiszervezésekről is, amelyekre, mint mondta, részben azért volt szükség, hogy kisebb ellenállást kelljen legyőzniük a létszámcsökkentés során.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.