
origo.hu
Zelenszkij megtámadta a Voks 2025-öt és köszönetet mondott a Tisza Pártnak
Friss pénzt kapott a Malév. Összesen 2,5 milliárd tőkeemelést hajtott végre a nemzeti légitársaságban a többségi tulajdonos magyar állam. A Malév Zrt. felfüggesztett és tegnap folytatott rendkívüli közgyűlésén a vagyonkezelő tett javaslatot a társaság tőkeemelésére, amelyet a közgyűlés megszavazott. A tulajdonos április 7-ig hajtja végre a tőkeemelést, amelyből 25 millió forint a jegyzett tőkét növeli, 2,475 milliárd forint a tőketartalékba kerül. A tőkeemelés célja a légitársaság rövid távú finanszírozási igényének a biztosítása. A társaság módosított üzleti tervét nem tárgyalták.
Ötletszerűen elhelyezett árusítóbódék, töredezett lépcsősorok, potyogó burkolatok: a Déli pályaudvar és közvetlen környezete nemcsak az utazóközönség igényeit nem elégíti ki, de szembántó zárvány a két elegáns fővárosi kerület, a Várnegyed és a Hegyvidék határán. Ugyanilyen éles a kontraszt a másfél száz évvel ezelőtt megnyitott és utódszervezeteiben azóta is működő Déli vasút – és indóházának – dicső története, valamint a nehezen körvonalazódó jövőkép között. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Déli pályaudvar és a Budapest–Nagykanizsa vasútvonal átadásának 150. évfordulója alkalmából rendezett tegnapi ünnepségen méltatta a kormány vasútfejlesztési erőfeszítéseit. Emlékeztetett arra, hogy jelenleg is folynak vasúti pályafelújítások, és 2015-ig főleg az uniós forrásokból 650 milliárd forint fejlesztés valósul meg. Ugyanakkor kérdésünkre, hogy mit tervez a kormányzat a Déli pályaudvarral, azt válaszolta, erről még nem született döntés. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója ehhez azt tette hozzá, hogy a pályaudvar jövője nemcsak vasútszakmai kérdés, hanem a fővárosban és az agglomerációban zajló közösségi közlekedés összehangolásának is függvénye. A mai helyzet kivételes abból a szempontból, mondta a vezérigazgató, hogy politikai ellenérdekeltség nélkül ülhet le egy asztalhoz nemcsak a BKV, a Volán és a MÁV vezetése, de a főváros is.
Korábban felmerült, hogy a budapesti fejpályaudvarokat – így nevezik a vasútnál a végállomásokat – felszámolják, és egyetlen külvárosi, nagyméretű, korszerű, újjáépített komplexumot hoznak létre. A német mintára Hauptbahnhof-koncepciónak nevezett terv alkotói legutóbb a ferencvárosi rendező pályaudvart szemelték ki központnak. A koncepció gyenge pontja, hogy a területnek jelenleg nincs metrókapcsolata. Ha a Haupbahnhof-koncepció győzedelmeskedne, a Déli pályaudvar megszűnne, mint vasúti végpont. Ezzel szemben a meglévő vasútállomások és vonalak összekötésével alkotna elővárosi és városi vasúti hálózatot az úgynevezett S-Bahn-koncepció. Az elképzelés lényege, hogy korszerű, gyors motorvonatok szállítanák az utasokat többnyire a jelenlegi körvasút vonalán. A járatok érintenék a Nyugatit, Zuglót, Ferencvárost, a Lágymányosi híd budai hídfőjét, az Etele teret, a Déli pályaudvart, a Moszkva (Széll Kálmán) teret pedig alagút kötné öszsze a Nyugati pályaudvarral. Mindkét koncepció jelentős többletpénzt igényel, kérdés, hogy jut-e rá hazai vagy európai forrás.
Szarvas Ferenc a rendezvényen elmondta, hogy már készül a fejlesztéseket is magában foglaló vasúti stratégia, amit hamarosan nyilvánosságra hoznak. Völner Pál az MTI-nek azt mondta, hogy amikor megszületik a döntés a vasútról, akkor eldőlnek azok az alapvető kérdések, amelyek a busz és egyéb közlekedési módokra is kiterjednek. Az államtitkár szerint várhatóan a nyár környékén születhet meg a közösségi sközlekedési stratégia.
Zelenszkij megtámadta a Voks 2025-öt és köszönetet mondott a Tisza Pártnak
B-2 Spirit: az összkomfortos halálosztó
Barta Sylvia 7 kilót fogyott, versenyt nyert, majd jött a tragédia
Vezércikk – A tiszások Magyar Péter szavainak hiszik Széchenyi István gondolatait, amit Kapu Tibor az űrben idézett + videó
„Nem maradt ereje" - Édesanyja elárulta, betegséggel küzdött a magyar olimpiai bajnok
Kína bemutatta a világnak az új elektromos szuperautóját: szó szerint percek alatt elkapkodták, a Tesla elhűlve nézte – videón a YU7
Tiszás roncsderbi: Kollár Kinga próbálja kimenteni a megsemmisült Kulja Andrást, de ő is mellényúlt
38 gólos meccsen vereség a spanyoloktól a BENU-kupán
Kocsis Máté szerint Magyar Péter felült egy „jó öreg komcsinak”
Djokovics látni sem akarta Alcaraz és Sinner döntőjét
Lelepleződtek a titkos tárgyalások: Dárdai Pál fia az NB I-ben folytatja?
Elképed, ha megtudja, mit lehet mérni a szennyvízben a covidon kívül
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.