A szlovákiai fogyasztóvédők hat élelmiszergyártó hét tagállamban vásárolt, ugyanazon márkájú árucikkét vizsgálták meg, és megállapították, hogy az azonos csomagolás ellenére ezek minősége jobb nyugaton, mint Szlovákiában – adta tudtul nemrég a Bumm.sk szlovákiai magyar hírportál. Milos Lauko, a Szlovákiai Fogyasztók Szövetségének elnöke szerint több nemzetközi cég is megkülönbözteti az egyes államokba szánt élelmiszereket, ezért ezek minősége is eltérő. Elsősorban az új uniós tagállamokba szánt cikkek a gyengébbek; az még soha sem fordult elő, hogy a német vagy az osztrák piacra szánt áruk lettek volna a rosszabb minőségűek. A laboratóriumi tesztek során kiderült, hogy a megvizsgált termékek közül csak a Milka csokoládénál tapasztaltak egyenletes minőséget, míg az ellenpéldát az egyébként külföldön is gyártott Kotányi fűszerek jelentik: a magyar, a szlovák és az osztrák fogyasztásra szánt készítmények teljességgel eltértek a bolgár mintától. A vizsgálatokba üdítőitalt, édes paprikát, szemes és őrölt kávét is bevontak; a mintákat Pozsonyból, Berlinből, Hamburgból, Bécsből, Krakkóból, Brünnből, Budapestről, Aradról és Szófiából szerezték be; a teszteket szlovák hatóságok felügyelték.
A vizsgálatok következtetéseit az érintettek visszautasítják. Mint az Euractiv.com hírül adja, a Kotányi képviseletében a minőségbiztosításért felelős Elisabeth Voltmer elmondta: egységes szabványuk van, és ennek minden terméknek meg kell felelnie. A Coca-Cola részéről Szabó Ibolya leszögezte: üdítőik – az immár 125 éve használt receptjük alapján – ugyanolyan magas minőségűek szerte Európában és az egész világon.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület jogi vezetője, Krajcsik Szilvia lapunk kérdésére elmondta: az egyesület mindig is arra biztatta és biztatja a fogyasztókat, hogy kellő körültekintéssel és tudatosan vásároljanak. Noha jelen esetben a szóban forgó, Magyarországon piacra szánt termékek az egészségre nem ártalmasak, ám ha a fogyasztó nem elégedett egy termék vagy szolgáltatás minőségével, akkor jár el helyesen, ha kifogásait jelzi a kereskedőnek. Természetesen a hatóságoknak is megvan a dolguk és a felelősségük: minél több vizsgálatot kell végezniük, és a legkisebb gyanú esetén is fel kell tárni a szabálytalanságokat, komoly szankciókat alkalmazva. Emellett a nyilvánosság ereje is óriási: egyfelől visszatartó erő, másfelől a fogyasztók széles körű tájékoztatását szolgálja.
Miért verik egymást ripacs celebek a Sztárboxban? - videó