Mobilozók panaszai

Hírösszefoglaló
2011. 04. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Túlnyomó többségében a mobillefedettséggel, a mobilcsomagok szolgáltatásaival és számlavitákkal kapcsolatos panaszok érkeztek a médiabiztos hivatalához az év eddig eltelt időszakában – mondta a frissen kinevezett média- és hírközlési biztos. Mint arról a távirati iroda beszámolt, Bodonovich Jenő bemutatkozó sajtótájékoztatóján kiemelte: január óta 609 panasz érkezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon belül működő biztosi hivatalhoz. A panaszok kisebb része a túl gyakori reklámsugárzásra és a televíziós műsorokhoz kapcsolódó telefonos szavazásokra vonatkozott. – A szolgáltatók tarifacsomagjaik értékesítése során sokszor nem tájékoztatnak kellőképpen, például az automatikus, háttérben történő adatforgalmat illetően. Előfordult olyan eset is, hogy az ügyfél mobiltelefon vásárlása után elköltözött, és új lakóhelyén már nem tudta igénybe venni a megvásárolt szolgáltatást. Nem tájékoztatták az ügyfelet arról, hogy csak adott körzetben vehető igénybe a csomag – emelte ki Bodonovich, hozzátéve: a hűségnyilatkozatok automatikus meghosszabbítása kérdésében ugyanakkor jók a tapasztalatok. A médiabiztos kizárólag olyan piaci magatartás esetén járhat el, amely nem minősül jogszabálysértésnek, de amely során a fogyasztó érdeksérelmet szenved vagy szenvedhet el. Ugyanakkor a médiabiztos nyomozati cselekményre nem jogosult és nem szabhat ki bírságot sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.