Német kormányzati flottacsere

Két Airbus A340-es repülőgép átadásával folytatódott a légierő kormányzati flottájának széles körű átalakítása. Az év során még négy közép- és hosszú távú gép teszi teljessé a kontingenst, a költségek 985 millió euróra rúgnak.

Stefan Lázár
2011. 04. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Időtálló, elegáns és funkcionális. Ezzel az ígérettel vette át új repülőgépét Angela Merkel. A kancellár és kísérete számára átépített két Airbus A340-est a Lufthansa technikai részlege modernizálta és adta át a légierőnek, amely védelmi feladatai mellett a kormányküldöttségek rendelkezésére bocsátott gépeket is üzemelteti. A harmincnégy méter hosszú, fehérre lakkozott, 44 utas szállítására alkalmas német Air Force One-nal átszállás nélkül juthatnak majd el New Yorkba vagy Pekingbe. A küldöttségeknek berendezett utastér ráadásul egy esetleges hadi bevetés során alkalmi műtőnek és kórháznak is átalakítható. A lehallgatásmentes információs és kommunikációs központ pedig lehetőséget nyújt a kancellárnak és a kormány tagjainak arra, hogy állandó kapcsolatot tartsanak fenn Berlinnel. Biztonságukat a szövetséges vagy ellenséges gépeket felismerő rendszer szolgálja és az a modern rakétaelhárító berendezés, amelyet az Egyesült Államoktól vettek át.
Az új flotta gépei – amelyek közül két Airbus A319-es kis VIP-gépet már tavaly nyáron forgalomba helyeztek – egy izgalmakkal teljes korszakot zárnak le. A Bundeswehr kormányzati flottája ugyanis meglehetősen kiöregedett, és számtalan magas rangú utasnak okozott idegőrlő pillanatokat. 2002-ben a Mexikóból Sao Paulóba igyekvő kancellár, Gerhard Schröder gépe kénytelen volt a dél-amerikai trópusi őserdő egyik repülőterén landolni, mivel kifogyott az üzemanyag. A Joschka Fischer külügyminiszterrel Berlinből felszálló gép utasterét pedig néhány perc után sűrű füst borította el, ezért a pilóta kényszerleszállást hajtott végre. Hasonló körülmények között ért földet a Fischer örökébe lépett Frank-Walter Steinmeier is, miután gépe futóművét a felemelkedés után nem sikerült behúzni, míg útban Bécs felé az utastérben észlelt nyomáscsökkenés miatt a pilóták mélyrepülésben érkeztek a Schwechat reptérre. Három éve Horst Köhler államfő és delegációja Pekingből kénytelen volt menetrend szerinti járattal visszatérni gépe műszaki hibája miatt. Legutóbb tavaly márciusban Angela Merkel késett el az Európai Unió csúcskonferenciájáról, miután a Brüsszelbe indult gép egyik hajtóműve túlmelegedett, így a pilóta azt a motort kikapcsolta, és Hannoverben landolt.
Éppen ideje volt tehát kivonni a forgalomból azokat – az Interflug keletnémet légitársaságtól az újraegyesítést követően megörökölt – gépeket, amelyekkel annak idején még Erich Honecker NDK-kormányfő közlekedett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.