Mivel a szegedi 2-es villamos tervezési díjának csak töredékét fizette ki a kivitelező konzorcium egyik tagja, a tervezőiroda felszámolási eljárást indított a cég ellen – közölte lapunkkal a tervező Nagy és Társai Bt. ügyvezetője. Nagy József azt mondta: a Középszolg Kft. eddig kétmilliót fizetett ki, és a késedelmi kamatokkal együtt 15 millió forinttal tartozik. Emiatt két hónappal ezelőtt felszámolási eljárást kezdeményeztek a Középszolg ellen. Mivel az azóta tartott egyeztetések sem vezettek eredményre, a tervezőiroda felfüggesztette a szerzői jogvédelem alatt álló terveik használati jogát is. Amennyiben követelésüket hétfőig nem fizetik ki, az illetékes szakhatóságoknál is bejelentik a felfüggesztést, ami akár egy évvel is elhalaszthatja a villamosépítést. – Ez esetben újra kell indítani az engedélyezési eljárást – mondta az ügyvezető. Ha azonban kifizetik őket, a felszámolási eljárást is visszavonják.
Az újonnan épülő 2-es villamos vonalán a tervek szerint nyáron el kellett volna indulnia a közlekedésnek. A kivitelező kérésére többször is változtattak a dátumon, így lett a végső határidő szeptember 18. Az építkezés azonban még nem fejeződött be, van, ahol csak a földmunkáknál tartanak. Az önkormányzat emiatt 417 milliós kötbért követel a kivitelező konzorciumtól, az ezzel kapcsolatos per tegnap kezdődött a Csongrád Megyei Bíróságon. Az alperesek – a konzorciumvezető cseh OHL ZS. a. s., a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. – ügyvédei bejelentették: a kötbérkövetelést jogalapjában és összegszerűségében is vitatják. Szerintük a kivitelezés rajtuk kívülálló okokból, egyebek mellett a pontatlan közműtérképek miatt csúszik. (A közműtérképek valóban pontatlanok, az önkormányzat ezért hagyta jóvá többször is a kivitelezők határidő-módosítási kérelmét.) A tegnapi tárgyaláson a bíróság végül szakértőket rendelt ki.
A 2-es villamos építése egy 30 milliárd forintos, uniós finanszírozású beruházás része. A projekt során felújítják Szeged három villamosvonalát, és építenek egy újat. Ugyancsak építenek egy új trolivonalat is, és a régi villamosokat, trolibuszokat lecserélik. Az 1-es villamos felújítása ugyancsak hónapokat késett, emiatt rekordösszegű, 720 millió forintos kötbért követel a bíróságon a város ezen beruházás kivitelezőjétől.
Itt vannak a legújabb kormányzati döntések - élőben a Kormányinfó