Komoly összegű, 46 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a csomagküldő kereskedelemmel foglalkozó Parapszichológiai Centenáriumi Központ Kft.-re, mert szerintük 2008 januárja és 2010 júliusa között a cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal tévesztette meg a fogyasztókat.
A GVH azt közölte a távirati irodával, hogy a vállalkozás a reklámjaiban a fogyasztók pénzügyi gondjainak megoldásához kínált segítséget, s garantált szerencsét biztosító, ingyenes ajándékokat kínált fel – köztük Julius Caesar személyes talizmánját is. Az ajándékokhoz egy kupon visszaküldésével lehetett hozzájutni, amelyen közölni kellett a fogyasztó személyes adatait. Az így megszerzett címekre személyes küldeményeket juttattak el, azt a hamis benyomás keltve, hogy a fogyasztó megnyert egy nyereményt – ami a jelzett formában nem létezett. Ahhoz ugyanis, hogy az illető ehhez hozzájusson, egy elfogadási okmányt kellett kitölteni. Ezáltal viszont automatikusan megrendelte az „ingyenes” ajándékokat több ezer forintos csomagküldési és adminisztrációs díj ellenében.
Mindeközben Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója tegnap azt közölte, hogy már 450 olyan magyarországi kis- és középvállalkozás került fel az általuk kezelt pozitív listára, amelyeknél mindent rendben találtak az átfogó ellenőrzések során.
Fagyos reggel és köd után jön valami sokkal rosszabb