Cannes szellemében

Meglepetés nélkül zárult tegnap a 42. Magyar Filmszemle. A négynapos rendezvény végére a résztvevők csendes egyetértésben állapíthatták meg, hogy Kocsis Ágnes filmje, a Pál Adrienn, valamint Mundruczó Kornél műve, a Szelíd teremtés – A Frankenstein-terv kiemelkedett az idei mezőnyből, és nem szerzett nagy meglepetést, hogy a tavalyi két cannes-i versenyző kapta a legfontosabb díjakat.

Munkatársainktól
2011. 05. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pál Adrienn közönségdíja azt is mutatja, a nemzetközi szakmai workshopokon fejlesztett forgatókönyvből készült alkotás a magyar közönség szemében is értékes. A 11 műből álló játékfilmes mezőnyben az eddig be nem mutatott négy film nem váltotta meg a világot.
Szőcs Géza kultúráért felelős államtitkár a záróesten nyomatékosította, hogy az új finanszírozási rendszer működni fog, nem üres ígéretről van szó, szerinte másfél év múlva számon is lehet rajta kérni mindezt. Kiemelte: olyan alkotók biztosan készíthetnek majd filmet az új rendszerben, mint Gothár Péter, Fliegauf Benedek, Antal Nimród, Hajdú Szabolcs, Bereményi Géza és Szász János. Az államtitkár ezenkívül Mészáros Márta A csodálatos mandarin című, dobozban lévő filmjét is szeretné megmenteni.
Továbbiak a 15., jegyzet a 6. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.