Ismét szennyezett étel a Tescóban

Bodacz Péter
2011. 05. 12. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mérgező vegyszerrel szennyezett, spanyol származású paradicsomot kínált vásárlóinak a Tesco. A pocsék minőségű, emberi fogyasztásra alkalmatlan élelmiszer-forgalmazás terén bizonyítottan tapasztalt áruházlánc legfrissebb esetéről a Pénzcentrum.hu számolt be első ízben; online laptársunk közlése szerint a Tesco a teljes 4255 kilogrammos szennyezett szállítmányt eladta.
A sajtóértesülést részben cáfolta, részben azonban elismerte a hipermarketlánc: mint az a lapunkhoz is eljuttatott közleményből kiderül, „mindössze” huszonkét karton, 220 kilogrammnyi mérgezett paradicsomot bocsátottak áruba országszerte, ebből húsz kilogramm került Szekszárdra, ahol a hatósági mintavétel történt. – A Tesco a normális ügyrendnek megfelelően, úgy vette át a magyar beszállítótól és helyezte ki a polcokra a szállítmányt, hogy a beszállító nyilatkozott arról, a termékek minden szempontból megfelelnek a forgalmazhatóságnak, beleértve az egészségügyi határértékeknek való megfelelést – emelte ki a közlemény, amely szerint a hatóság április 11-én mintavételezte a termékeket, ám csak a 14-i szavatossági határidő után egy héttel, április 21-én értesítette a Tescót arról, hogy a paradicsomok növényvédőszer-tartalma két hatóanyag esetében a megengedettnél magasabb, azaz emberi fogyasztásra alkalmatlan.
Az egymásnak ellentmondó tájékoztatás miatt lapunk megkereste a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalt is, ahonnan a mai napon várható érdemi tájékoztatás az ügyben. Mint emlékezetes, nemrégiben 300 kilogramm bélsárral, egérrel szennyezett baromfihúst, jó egy éve pedig rákkeltő, szlovák eredetű bébiételeket helyezett polcaira a Tesco. Az áruháznak csak előbbi esetben kellett bírságot fizetnie – 900 ezer forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.