Ma megkezdődik a tavalyi vörösiszap-katasztrófa során elöntött halastó medrének a kotrása, miután az MTI jelentése szerint tegnap sikerült partra vontatni a szerdán reggel ott elsüllyedt kotróhajót. A hajó, amelyet a vörösiszap-katasztrófa során elöntött, 27 ezer négyzetméteres vízfelületű magántó kitisztítására vittek a helyszínre, a feltételezések szerint a ballaszttartály hibája miatt süllyedt el.
Az Országgyűlés a Kolontár melletti vörösiszap-tározó átszakadása miatt bekövetkezett környezeti katasztrófával kapcsolatos felelősség feltárását és a hasonló katasztrófák jövőbeli megakadályozását célzó vizsgálóbizottsága tegnap tartotta nem nyilvános kihelyezett ülését Ajkán, a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt. (Mal Zrt.) gyártelepén. Szabó Csaba miniszteri megbízott elmondta: a külterületek mentesítése június végére befejeződhet. Hozzátette: az elöntött mezőgazdasági területek mentesítésének összesen 8,2 milliárd forintos költségéből a kolontári horgásztó megtisztítása 451 millió forintba kerül.
Kepli Lajos, a vizsgálóbizottság elnöke közölte: a tíztagú testület a folyamatban lévő büntetőeljárással párhuzamosan végzi munkáját, büntetőjogi felelősséget nem vizsgál. Hozzátette: az eddigi meghallgatások és szakértői vélemények alapján kezd összeállni a kép a katasztrófa okairól és a felelősökről. A politikus szerint a bizottság október 4-re elkészíti jelentését.
A Mal Zrt. Ajka melletti X-es iszaptározójának gátja tavaly október 4-én szakadt át. A vörösiszap három települést öntött el: Kolontárt, Devecsert és Somlóvásárhelyt. A katasztrófa következtében tíz ember meghalt, mintegy százhúsz ember pedig kórházba került; több száz ház vált lakhatatlanná. Az anyagi kárt több tíz milliárd forintra becsülik.
Orbán Viktort Elon Musk társaságában hívta fel Donald Trump - videó