Eljárást indított a Vodafone Magyarországgal és a Magyar Telekommal szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt. A GVH a szolgáltatók „piacelsőséget” állító mobilinternet-reklámjait vizsgálja. Mindkét telekommunikációs vállalkozás széles körben jelentetett meg olyan tartalmú reklámokat 2010 végén és 2011 elején, amelyben saját mobilinternet-hálózatát piacelsőségi állításokkal népszerűsítette. A GVH az utóbbi időben megnövekedett számban kap fogyasztói jelzéseket a mobilinternettel, illetve a mobilinternet-szolgáltatások reklámjaival kapcsolatban. Az eljárásokban két olyan kommunikációs kampányt vizsgálnak, amelyek mindegyike a mobilinternet-szolgáltatás egyik fő jellemzőjét, a gyorsaságot helyezi a középpontba, így a GVH álláspontja szerint különösen nagy hatással lehet a fogyasztók mobilinternet-szolgáltatás igénybevételére vonatkozó döntéshozatalára.
A versenyhivatal a minap a digitális tartalomértékesítés terén is vizsgálatot indított: 11 cég – köztük a Hungaro Flotta, a Nav N Go, a Media Markt-Saturn, az Extreme Digital, a Metro – keveredett kartellgyanúba. A hatóság több előzetes bejelentés nélküli szemlét is tartott a cégek telephelyén, amely megalapozta a gyanút.

Rendhagyó árverés – melltartók és bugyik milliós tételben a NAV kínálatában