Nincs különbség az árak között, ugyanannyit kell fizetni a gázért a Tigáz és a Főgáz ügyfeleinek is Budapesten és azokon a területeken, ahol mindkét cég szolgáltat. Ennek oka az, hogy az egyetemes gázellátó cégek hoszszabb távon nem képesek aláígérni vetélytársaik – egyébként is hatóságilag meghatározott – tarifáinak. Nem véletlen, hogy mind a Tigáz, mind pedig a Főgáz más területen próbálja megszólítani a lehetséges ügyfeleket. A Tigáz például egy hatezer forint értékű utalványt ad azoknak a lakossági felhasználóknak, akik június 30-ig csatlakoznak hozzájuk. Az ajándék azonban megkövetel némi hűséget is az átlépőktől, mivel azt csak idén december 1-je után használhatják fel a gázszámla öszszegének csökkentésére. Akik június végéig váltanak, azok nyereményjátékon is részt vesznek, amelyen robogókat és autót sorsol ki a gázszolgáltató. A gépjárművet viszont csak azok vihetik el, akik november 30-án még mindig a Tigáz fogyasztóinak számítanak. Mint a vállalat vezetői közölték, a cég Budapesten 20-30 százalékos piaci részesedést szeretne elérni az egyetemes szolgáltatás területén.
A Főgáz ugyancsak májusban próbál meg új ügyfeleket szerezni. A társaság az egyik pénzintézettel közösen több mint egy éve vezette be a Főgáz-kártyát, amely valójában egy átlagos banki hitelkártya, viszont ha a fogyasztó a pénzintézetnél csoportos beszedési megbízással vagy a fővárosi gázcég ügyfélszolgálati irodájában egyenlíti ki a számláját, abból 6 százalék kedvezményt, de legfeljebb havonta 3300 forintot kap. A májusban csatlakozóknak nem kell kifizetni a kártya egyéves díját.
Mint ismert, a két szolgáltató az EMFESZ Kft. gázkereskedelmi engedélyének felfüggesztése után kezdte meg egymás területén a terjeszkedést. Az ellátók az eleinte csak három hónapra megszerzett EMFESZ-ügyfeleket próbálják hosszabb időre megtartani. Azonban sem a Főgáz, sem a Tigáz nem tudta az átmeneti időszakon túl a hatósági árhoz képest viszonyított 6-8 százalékos kedvezményt fenntartani. Úgy látszik, az árampiaci versenyben ennél is rosszabb a helyzet. Amellett, hogy a háztartásoknak csak elvi lehetőségük van a szolgáltatóváltásra, a kis- és közepes vállalkozások kegyeiért sem tolonganak a kereskedők. – A vállalatok 58 százalékát az elmúlt egy évben egyáltalán nem keresték meg villamosenergia-kereskedők energiavásárlási ajánlattal – mutatott rá Nagy Zoltán, a Magyar Áramszolgáltató Kft. ügyvezetője tegnap egy közleményben. Hozzátette, a kis cégek vezetői is hozzá tudnának járulni a verseny fokozódásához, ha elkezdenék mérlegelni a szolgáltatóváltással elérhető megtakarítást.
Haverjaival kötött túlárazott szerződéseket Magyar Péter amikor vezérigazgató volt