Vasárnaptól 272 vasúti járat szűnt meg Szlovákiában, míg 67 vonalon jelentősen korlátozták a forgalmat. Ebben foglalhatók össze a május elsején életbe lépett új szlovák vasúti menetrend legfontosabb változásai. A szlovák nemzeti vasúti társaság, a ZSSK közleménye szerint ezeknek a korlátozásoknak elsősorban takarékossági okai vannak. Hazánkat érintő változás, hogy a határ menti régiókban öt regionális vonalon teljesen megszűnt a vasúti forgalom. A szlovák szakmai szervezetek bár nem örülnek a változásoknak, megértik azokat:
– Nem örülünk a járatok megszüntetésének, de tiszteletben tartjuk, hogy bizonyos módon valóban szükség van a vasúti társaság gazdálkodásának rendbetételére – kommentálta a bejelentést a Frantisek Petroci, a szlovák vasúti szakszervezet vezetője.
Szlovák sajtóhírek szerint a döntéshozók eredetileg kétszer ekkora járatcsökkentést terveztek, hiszen 2,2 millió kilométernyi vasútvonal megszüntetésére készültek, de a hatalmas társadalmi tiltakozás hatására csökkentették a megszüntetni szándékozott vonalak számát, míg végül az eredeti terveknek „alig” felére, 1,1 millió kilométerre esett a halálra ítélt szakaszok hoszsza. A szlovák vasúttársaság áramvonalasítása már hónapok óta éles viták kereszttüzében áll, s a cég szóvivője, Alexander Buzinkay elismerte, a helyi és regionális önkormányzatok döntő többsége elutasította a vasúttársaság elképzeléseit. Csak 89 esetben adták áldásukat a bezárásokra a megyék, mintegy 250 esetben akaratuk ellenére lépett a vasúttársaság. A megszűnt, illetve korlátozás alá került járatok döntő többsége regionális jelentőségű volt. A vasúttársaság közlése szerint országos járatoknál csak hat esetben lépett életbe korlátozás, s ezekben is a kevés utas miatti gazdaságtalan működtetés volt az intézkedés oka.
A járatmegszüntetések elbocsátásokat is magukkal hoztak: május elsejétől háromszáz munkahely is megszűnt, igaz, utcára csak fele- ennyien kerültek, mert az érintett állások fele betöltetlen volt. S a folyamat itt még nem ért véget, hiszen a vasúti teherszállításban is karcsúsítások várhatók, az elkövetkező két-három évben közel ötezer álláshely szűnik meg. A vasúti társaságok adósságának teljes összege megközelíti az egymilliárd eurót.

Így perzseli fel a földet az óriási hőség – fotókon a súlyos aszály