Nem lesz többé rendszámtrükk?

2011. 05. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ne járhasson külföldi rendszámú autóval, aki állandó magyarországi lakhellyel rendelkezik, büntessék a használt autók kilométeróráinak visszatekerőit, és fizessék meg előre az áfát a magánimportban behozott kocsik után. Ezeket a követeléseket fogalmazták meg és átfogó törvénymódosítás-csomagot javasoltak a magyar gépjármű-kereskedők szakmai szervezetei és az Autós Nagykoalíció (Ank) a parlament gazdasági bizottság vállalkozásszabályozási albizottságának tegnapi ülésén. Rogán Antal, a gazdasági bizottság elnöke elmondta, már tárgyalt a kérdésekről Matolcsy György gazdasági miniszterrel. A gépjármű-kereskedő-szakma által kért adóváltozások azonban csak az őszi adótörvényekben kerülhetnek a parlament elé, így azok a jövő év első napjától léphetnek hatályba.
Az autókereskedők és -javítók helyzetét ismertetve Eppel János, a Porsche Hungária ügyvezetője rámutatott, hogy az új autók eladása két év alatt 70 százalékkal csökkent a magyar piacon, s eközben az 1200 kereskedőből több mint 300 csődbe ment, további 300-400 pedig jelenleg is csődveszélyben van. Összefoglalva azt kérte, hogy az állam a legális kereskedőknek és javítóknak adjon esélyt azokkal szemben, akik feketén, számlaadás nélkül végzik ezt a munkát. Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke konkrét javaslatokat terjesztett elő. Indítványozta, hogy az állam vezesse be újra a segédmotoros kerékpárok regisztrálását, ezzel lenne biztosításuk, és a külföldön lopott járműveket nem lehetne eladni Magyarországon. Azt is szeretné elérni, hogy a kilométerórák manipulálását büntesse a törvény, mert erre a csalásra már iparág épült, s az interneten hirdetik szolgáltatásaikat az erre szakosodott műhelyek. Az állandó magyarországi lakóhellyel rendelkezők ne járhassanak külföldi rendszámú kocsikkal, ennek kezelését Németország és Ausztria meg tudta oldani – tette hozzá az elnök. Hogy miért szeretnék, ha az importgépkocsik áfáját a regisztrációs adóval egy időben kellene megfizetni, azt Knezsik István azzal magyarázta, hogy jelenleg bevett gyakorlat egy erre a célra alapított cégen keresztül behozni autókat, majd az áfafizetés előtt csődbe vinni a társaságot. Ha az állam ragaszkodik a halasztott áfafizetéshez, akkor a kocsi forgalomba helyezésekor kelljen letétbe helyezni annak az áfáját – javasolta az Ank. Ezzel elkerülhető, hogy a csalók árelőnyhöz jussanak a piacon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.