Feleannyi panasz érkezett a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) idén január eleje és március vége között, mint tavaly az első negyedévben. Az összesen 1716 beadványból körülbelül ezer kifogásolta a pénzintézetek eljárásait, a többi a tőkepiacot érintette. A legtöbb panasz az OTP Bankot érte, ám figyelembe véve, hogy ez a pénzintézet a magyar piac negyedét uralja, a 165 bejelentés az átlagnál jobb eredménynek számít. A második helyen az Erste Bank áll 89 beadvánnyal. Tekintve azonban, hogy az osztrák pénzintézet a magyar piac tíz százalékát mondhatja magáénak, ez az arány gyengébb, mint az átlag. A harmadik helyen álló Budapest Bank ugyanakkor a legrosszabb eredményt érte el a nagyok közül: háromszázalékos részesedésére 62 panasz jutott. A teljes mezőny leggyengébb eredményét a Magyar Cetelem Bank produkálta; 0,3 százalékos piaci szelete ellenére harminc beadvány fogalmazott meg valamilyen aggályt a pénzintézettel szemben.
A fogyasztók véleményére az elmúlt egy évben különösen figyelt a felügyelet, ennek ellenére májustól új fogyasztóvédelmi ügyvezető igazgatója lesz a PSZÁF-nek Juhász Istvánné, a Stabilitás Pénztárszövetség korábbi főtitkára személyében. Az új vezető korábban már volt a felügyelet ügyvezető igazgatója, akkor a biztosítási és pénztári területet irányította.
Gyorsabb vasúti közlekedés Budapest és Bécs között