Banktitkot sértett a K&H

Hírösszefoglaló
2011. 06. 18. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megsértette a banktitokra és a panaszkezelésre vonatkozó előírásokat a K&H Bank Zrt., amikor ügyfelének táviratban küldött felszólítást arról, hogy személyi kölcsönének felmondása ügyében telefonon keresse meg a hitelintézetet – állapította meg fogyasztóvédelmi eljárásában a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az intézménnyel szemben a hatóság 800 ezer forintos bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.
A felügyelethez fogyasztói beadvány érkezett, amelyben az ügyfél a K&H Bank Zrt. által küldött távirat tartalmát sérelmezte. A panaszos szerint a pénzügyi szervezet ezen eljárásával megsértette a személyiségi jogait s a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket is, hiszen a táviratot a postán több alkalmazott is elolvashatta.
A törvények pontosan meghatározzák azt a kört és azokat az eseteket, amikor a banktitoknak minősülő információ kiadható, ám szemben a nyomozó hatóságokkal, a postai szolgáltató nem sorolható a banktitok kezelésére jogosultak közé. A pénzügyi felügyelet megállapította: a K&H munkatársai telefonon adták fel a táviratot, így az azt felvevő postai dolgozóknak a szöveg és a címzés rögzítése során közvetlenül kiadták a banktitoknak számító adatot, noha a titoktartási kötelezettségük ezt nem tette volna lehetővé.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.