Megsértette a banktitokra és a panaszkezelésre vonatkozó előírásokat a K&H Bank Zrt., amikor ügyfelének táviratban küldött felszólítást arról, hogy személyi kölcsönének felmondása ügyében telefonon keresse meg a hitelintézetet – állapította meg fogyasztóvédelmi eljárásában a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Az intézménnyel szemben a hatóság 800 ezer forintos bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.
A felügyelethez fogyasztói beadvány érkezett, amelyben az ügyfél a K&H Bank Zrt. által küldött távirat tartalmát sérelmezte. A panaszos szerint a pénzügyi szervezet ezen eljárásával megsértette a személyiségi jogait s a banktitokra vonatkozó rendelkezéseket is, hiszen a táviratot a postán több alkalmazott is elolvashatta.
A törvények pontosan meghatározzák azt a kört és azokat az eseteket, amikor a banktitoknak minősülő információ kiadható, ám szemben a nyomozó hatóságokkal, a postai szolgáltató nem sorolható a banktitok kezelésére jogosultak közé. A pénzügyi felügyelet megállapította: a K&H munkatársai telefonon adták fel a táviratot, így az azt felvevő postai dolgozóknak a szöveg és a címzés rögzítése során közvetlenül kiadták a banktitoknak számító adatot, noha a titoktartási kötelezettségük ezt nem tette volna lehetővé.
Október 1-től Budapesten is elindul az új háziorvosi ügyeleti rendszer