Feltehetőleg a vagonok cseréje miatt fordulhatott elő, hogy egy általános iskolás csoportnak az intercityn tíz olyan helyre adtak el jegyet, amely a valóságban nem létezett – tudtuk meg a MÁV Zrt.-től. Lapunk azután fordult a vasúttársasághoz, hogy szerkesztőségünket felkereste a Hajdú-Bihar megyei általános iskola egyik tanárnője. A Püspökladány–Budapest szakaszra váltottak oda-vissza jegyet és helyjegyet ötven főnek, és majdnem százezer forintot fizettek a diákok a pénztárban. Amikor felszálltak a jegyükön szereplő kocsiba Püspökladány állomáson, kiderült, hogy tíz embernek a csoportból nem létező ülésekre szól a jegye. Visszafelé ugyanaz volt a helyzet.
Az érintett vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló elismerte, hogy valóban nem voltak megfelelően feltüntetve a püspökladányi pénztáros által lekért helyek a csoportos jegyen. Az 50 tagú csoportból ezért 10 embert más kocsiban kellett elhelyezni – válaszolta lapunknak a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság munkatársa. Levélben a társaság arról tájékoztatta lapunkat, hogy feltehetőleg műszaki hiba miatt történt kocsikisorozás, és a lecserélt szerelvényt nem tudták az eredeti kocsitípussal pótolni. Így fordulhatott elő, hogy kevesebb ülőhely állt a csoport rendelkezésére az adott kocsiban. Hangsúlyozták, hogy ilyen esetben mindig törekszenek a lehetőségek szerint más kocsikban elhelyezni az utasokat. A tanárnő lapunknak megerősítette, hogy a jegykezelő segítőkész volt, és megpróbálta a hoppon maradt diákokat más kocsikban leültetni a kétórás útra. Ezzel a lehetőséggel azonban nem éltek, mert nem akarták szem elől téveszteni egymást. A MÁV-Start Zrt. sajnálja a kellemetlenségeket és kompenzációként a tíz fő pótjegyének árát, valamint méltányosságból további ötezer forint értékű utazási utalványt ajánl fel a csoportnak – olvasható a közleményükben.
Deutsch Tamás: A legdurvább ideológiai, politikai támadásokra számíthatunk Várhelyi Olivér kapcsán