Országos mozgalmat indít a belföldi üdülés népszerűsítésért a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Termék Nonprofit Kft. A széles körű szakmai összefogással szorgalmazott mozgalom célja, hogy a belföldi utazás megítélése javuljon, társadalmi elfogadottsága pedig növekedjék. A kezdeményezés elindítását egy, a belföldi turizmust népszerűsítő film bemutatójával egybekötött sajtótájékoztatón jelentették be. Az eseményen jelen volt Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turizmusbizottságának elnöke, aki a belföldi utazás gazdasági jelentőségét hangsúlyozta, valamint Szatmáry Kristóf, a nemzetgazdasági tárca belgazdaságért felelős államtitkára is, aki a népszerűsítő kampányok turizmusfejlesztési stratégiába illesztéséről beszélt. Majd Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója számolt be a magyarok idei nyári utazási terveiről, valamint a társaság belföldi lakossági kampányáról. Elmondta: a legfrissebb kutatásuk szerint itthon tavalyhoz képest 46-ról 54 százalékra nőtt azon háztartások aránya, ahol a főszezonban utazást terveznek. Az üdülni szándékozók több 77 százaléka belföldi utazást is fontolgat, a válaszadók közel 64 százaléka pedig csak belföldön fog utazni. A hazai kereskedelmi szálláshelyeken töltött vendégéjszakák számának több mint felét immár a honi vendégek adják, s a magyarok évente 400 milliárd forintot költenek külföldi utazásra.

Hamarosan találkozhat Donald Trump és Orbán Viktor