Fehér könyvben foglalta össze a Jógazda Szövetkezeti Takarékpénztár betéteseinek kártalanítási tapasztalatait az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA). Az OBA-kártalanítások történetében először végzett kifizetés utáni ügyfél-elégedettségi felmérés szerint a kártalanítás átfutási idejét és az értékhatárt érintő betétbiztosítási előírások megfelelnek az ügyfeleknek.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete idén január 3-án vonta vissza a takarékpénztár tevékenységi engedélyeit, egyidejűleg kezdeményezte felszámolását. A Jógazda betéteseinek kártalanítása az alap honlapján közzétett fehér könyv szerint az EU-n belül is az első jelentős kifizetéssel (9, 1 milliárd forint) és betétesi körrel (5329 fő) járó OBA-szerepvállalás volt a gyorsított (húsz munkanapos) kártalanítás tavaly év eleji bevezetése óta. Az eset egyik legfőbb tanulsága, hogy a rövidített kártalanítás legnagyobb kockázata az adatminőségi hiányosságokban rejlik. További tanulság, hogy az alapnak – a felügyelettel – szigorúan meg kell követelnie a hitelintézettől a betétgyűjtéssel kapcsolatos dokumentumokat. Az OBA működése során először került sor betétbiztosítási kártalanítást követően az ügyfél-elégedettségi felmérésére. Ötszáz véletlenszerűen kiválasztott kártalanított betétesnek küldtek kérdőívet.
Magyar Péter saját híveit is csúnyán átverte