Két éve már volt egy nagy hajcihő a diffúzorok körül a Forma–1-ben, amikor a speciális padlólemez-végződést három istálló, kiskapura lelve a szabálykönyvben, duplafedeles változatban készítette el. Most pedig itt az újabb kalamajka. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) június elején bejelentette, hogy a Brit Nagydíjon már nem lehet használni a kipufogógázokkal megfújt diffúzort, ami jelentősen megnöveli a leszorítóerőt. A Red Bull motorvezérlését valamennyi csapat igyekezett lemásolni, inkább kevesebb, mint több sikerrel, és a világbajnok kétségkívül sokat profitált az év elején még abszolút legálisnak számító húzásból.
A Brit Nagydíjon aztán pénteken kiderült, hogy a beígért tiltás dacára a Renault, amely a Red Bull motorszállítója is, és a Mercedes bizonyos engedményt kapott a FIA-tól. Ám a szombati időmérőre a McLaren tiltakozására a franciákét eltörölték. Az automobil-szövetség a nagy felfordulásban vasárnap délelőtt megszavaztatta a csapatokat, hogy mi legyen, s mivel a Ferrari és a Sauber kötötte az ebet a karóhoz, úgy tűnt, a korlátozás továbbra is érvényben marad. A futam után azonban mindkét csapat aláírta a kipufogó korlátozásának év végére halasztását.
A Brit Nagydíjon mindenesetre a Ferrari járt jól, amit az időmérő is előrevetített. Azzal együtt, hogy az első sor a Red Bullé lett, mert Mark Webber indulhatott az élről Sebastian Vettel előtt. A 3. és a 4. rajtkockát azonban a maranellóiak két pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa kaparintotta meg, és a spanyol körideje közel volt Vetteléhez. Ám a regnáló világbajnok kilőtt a rajtnál, a 28. körig vezetett is, de ekkor elrontották a kerékcseréjét, a bal hátsó abroncsát csak nagy nehézségek árán tudták rögzíteni. Alonso szó szerint a bokszutcában előzte meg a németet, az élre állt, és ott is maradt a leintésig. A kétszeres világbajnok spanyol pilóta az idei első futamgyőzelmét könyvelhette el – a Ferrari is most nyert először 2011-ben –, biztosan előzte meg a még pódiumra állható Vettelt és Webbert. A 4. helyért Lewis Hamilton (McLaren) és Massa meccselt az utolsó méterekig, a párviadalból a szabályosság határmezsgyéjén lavírozó brit jött ki jobban.
A másik két, hazai pályán szereplő versenyző ugyanakkor pórul járt a bokszutcában. A 39. körben Jenson Button (McLaren) jobb első kerekére nem tették fel az anyacsavart (!), így a bokszutca végén az abroncs le-, a dobogóért küzdő 2009-es világbajnok pedig kiesett. Előzőleg meg azt láttuk, hogy Paul di Resta (Force India) már másodpercek óta parkolt, a szerelői pedig szaladtak kifelé a bokszból az új kerekekkel… Ezzel Di Restának is elúszott a pontszerzés, a már említettek után hatodikként Nico Rosberg (Mercedes) ért célba, s még Sergio Pérez (Sauber), Nick Heidfeld (Renault), Michael Schumacher (Mercedes) és Jaime Alguersuari (Toro Rosso) gyarapította a pontjait. Bár Vettel ezúttal nem tudott győzni, a második helyével is sokat nyert: már 80 ponttal vezet a világbajnokságon.
A világbajnokság állása, pilóták: 1. Vettel 204, 2. Webber 124, 3. Alonso 112, 4. Hamilton 109, 5. Button 109, 6. Massa 52. Csapatok: 1. Red Bull 328, 2. McLaren 218, 3. Ferrari 164, 4. Renault 65, 5. Sauber 33, 6. Toro Rosso 17.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban