Kilencedikre jött az első

A Forma–1-es Brit Nagydíj díjátadója Harry herceg volt, ám Silverstone-ban nem a házigazdák két világbajnokát – Lewis Hamiltont vagy Jenson Buttont – koronázták meg tegnap, s még csak nem is a pontversenyben nagy fölénnyel vezető, vb-címvédő Sebastian Vettelt. A sorozat idei 9. futamát Fernando Alonso nyerte, így végre magára talált a Ferrari. Amihez azonban kellett némi segítség is.

2011. 07. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két éve már volt egy nagy hajcihő a diffúzorok körül a Forma–1-ben, amikor a speciális padlólemez-végződést három istálló, kiskapura lelve a szabálykönyvben, duplafedeles változatban készítette el. Most pedig itt az újabb kalamajka. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) június elején bejelentette, hogy a Brit Nagydíjon már nem lehet használni a kipufogógázokkal megfújt diffúzort, ami jelentősen megnöveli a leszorítóerőt. A Red Bull motorvezérlését valamennyi csapat igyekezett lemásolni, inkább kevesebb, mint több sikerrel, és a világbajnok kétségkívül sokat profitált az év elején még abszolút legálisnak számító húzásból.
A Brit Nagydíjon aztán pénteken kiderült, hogy a beígért tiltás dacára a Renault, amely a Red Bull motorszállítója is, és a Mercedes bizonyos engedményt kapott a FIA-tól. Ám a szombati időmérőre a McLaren tiltakozására a franciákét eltörölték. Az automobil-szövetség a nagy felfordulásban vasárnap délelőtt megszavaztatta a csapatokat, hogy mi legyen, s mivel a Ferrari és a Sauber kötötte az ebet a karóhoz, úgy tűnt, a korlátozás továbbra is érvényben marad. A futam után azonban mindkét csapat aláírta a kipufogó korlátozásának év végére halasztását.
A Brit Nagydíjon mindenesetre a Ferrari járt jól, amit az időmérő is előrevetített. Azzal együtt, hogy az első sor a Red Bullé lett, mert Mark Webber indulhatott az élről Sebastian Vettel előtt. A 3. és a 4. rajtkockát azonban a maranellóiak két pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa kaparintotta meg, és a spanyol körideje közel volt Vetteléhez. Ám a regnáló világbajnok kilőtt a rajtnál, a 28. körig vezetett is, de ekkor elrontották a kerékcseréjét, a bal hátsó abroncsát csak nagy nehézségek árán tudták rögzíteni. Alonso szó szerint a bokszutcában előzte meg a németet, az élre állt, és ott is maradt a leintésig. A kétszeres világbajnok spanyol pilóta az idei első futamgyőzelmét könyvelhette el – a Ferrari is most nyert először 2011-ben –, biztosan előzte meg a még pódiumra állható Vettelt és Webbert. A 4. helyért Lewis Hamilton (McLaren) és Massa meccselt az utolsó méterekig, a párviadalból a szabályosság határmezsgyéjén lavírozó brit jött ki jobban.
A másik két, hazai pályán szereplő versenyző ugyanakkor pórul járt a bokszutcában. A 39. körben Jenson Button (McLaren) jobb első kerekére nem tették fel az anyacsavart (!), így a bokszutca végén az abroncs le-, a dobogóért küzdő 2009-es világbajnok pedig kiesett. Előzőleg meg azt láttuk, hogy Paul di Resta (Force India) már másodpercek óta parkolt, a szerelői pedig szaladtak kifelé a bokszból az új kerekekkel… Ezzel Di Restának is elúszott a pontszerzés, a már említettek után hatodikként Nico Rosberg (Mercedes) ért célba, s még Sergio Pérez (Sauber), Nick Heidfeld (Renault), Michael Schumacher (Mercedes) és Jaime Alguersuari (Toro Rosso) gyarapította a pontjait. Bár Vettel ezúttal nem tudott győzni, a második helyével is sokat nyert: már 80 ponttal vezet a világbajnokságon.
A világbajnokság állása, pilóták: 1. Vettel 204, 2. Webber 124, 3. Alonso 112, 4. Hamilton 109, 5. Button 109, 6. Massa 52. Csapatok: 1. Red Bull 328, 2. McLaren 218, 3. Ferrari 164, 4. Renault 65, 5. Sauber 33, 6. Toro Rosso 17.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.