Luanda lett a legdrágább világváros

Az afrikai Angolában a legmagasabbak az árak a külföldi munkavállalók szempontjai szerint készült felmérés alapján. A legdrágább város Európában a listán a negyedik helyet megszerző Moszkva.

Hírösszefoglaló
2011. 07. 22. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem várt eredményt hozott a Mercer tegnap közzétett kutatása, amely szerint a külföldi munkavállalók szemszögéből a világ nagyvárosai közül Luanda, Angola fővárosa a legdrágább. A Mercer a világ 214 nagyvárosát vizsgálta – adta hírül az AFP. A kutatás során New York árszínvonalához hasonlították a többieket. Elsősorban a lakhatási, közlekedési, élelmezési és ruházkodási költségeket vizsgálták és elemezték a szakemberek. Érdekesség, hogy a lista első három helyezettje közül két nagyváros afrikai. Az első helyre Angola fővárosa, Luanda került, míg a harmadik Csád központja, N’Djamena lett. A dobogó második fokán a közismerten drága Tokió áll. A sereghajtó a Pakisztánban található Karachi városa, ahol körülbelül háromszor olcsóbb az élet Luandához viszonyítva. A kőolajban gazdag Angola mágnesként vonzza a külföldi menedzsereket, akik jelenlétükkel felhajtják az afrikai állam eleve magas árait.
A legdrágább európai város a listán a negyedik helyen szereplő Moszkva, az orosz fővárost pedig Genf és Zürich követi az ötödik és a hetedik helyen kontinensünkről. Az első tízben három ázsiai metropolis is feltűnt még; a hatodik Oszaka, a nyolcadik Hongkong és a kilencedik Szingapúr. Sokat drágult Brazília, hiszen Sao Paulo a tizedik, míg Rio de Janeiro a tizenkettedik helyre került.
Az évente közzétett kutatás szerint Párizs tavaly a tizedik helyen szerepelt, az idén már a huszonhetedik helyen áll. A világvárosok közül London a tizennyolcadik, New York a harminckettedik helyre került.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.