Hiába érkezett meg szombaton a BKV egyik telephelyére két használt, MAN típusú trolibusz, amelyhez hamarosan további tizenhárom érkezik, a járműveket egy hibás jogszabály miatt nem tudják forgalomba állítani. Ezt a múlt hét közepén Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester közölte. Bár a trolibusz közúti jármű, mégis, egy korábbi rendelet alapján a vasúti járművek üzembe helyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló jogszabály hatálya alá tartozik. A 31/2010. (XII. 23.) számú NFM-rendeletet Fellegi Tamás, nemzeti fejlesztési miniszter írta alá.
Az Index egy, „a helyzetet ismerő szakemberre” hivatkozva azt írta: hiába mennek a BKV emberei a papírokkal a Nemzeti Közlekedési Hatóság buszokkal foglalkozó osztályára, ott átküldik őket a vasúti részlegre, onnan pedig visszaküldik őket a buszosokhoz.
Az ügyben tegnap hiába kerestük Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója lapunk többszöri megkeresésére sem válaszolt.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke lapunknak elmondta: a trolibuszokat mindig is „mostohagyerekként” kezelték, vasúti szerelvényként tartották nyilván. – A fővárosi és a debreceni trolibuszok többsége ma már alkalmas arra, hogy villamos áramszedő nélkül, akkumulátorral vagy dízelgenerátorral önjáróként közlekedjen. Ebben az esetben valójában autóbuszként üzemel. Mindenképpen indokolt lenne a rendeletmódosítás, hiszen a jövő a hibrid hajtású, a városban bárhol közlekedni képes járműveké – tette hozzá a civil szervezet vezetője.
A főpolgármester a Fidesz.hu-nak a BKV bizonytalanságáról is nyilatkozott. – Aggályos, ha az állam értékbecslés nélküli ingatlanokat kér a cég több mint 70 milliárd forintos banki adósságállományának átvállalásáért. Nem tudjuk azt sem, a BKV bekerül-e a Nemzeti Közlekedési Szövetségbe a MÁV és a Volán mellé, ezt több kormánytag is „vadul ellenzi” – mondta Tarlós István.

Videón a tűzoltók heroikus küzdelme, családi ház borult lángokba Budapesten