Konkrét részletek egyelőre nem, csupán alapvető célok ismertek a majdani közlekedési stratégiát illetően, a Volán életében meghatározó Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) azonban ezek alapján is számos aggályának adott hangot. Mint ismert, a kormány célja az, hogy az ország közúti-, vízi- és vasúti-közlekedési társaságait egyazon intézményi rendszer, a jövőre felállítandó Nemzeti Közlekedési Társaság részévé tegye. Ezzel kapcsolatban a KMSZ egy minap kiadott közleményében fogalmazta meg félelmeit, hangsúlyozva: bár ismereteik szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) gőzerővel dolgozik az új rendszer részleteinek kidolgozásán, szakmai egyeztetéseknek se híre, se hamva. Pedig észrevételből nincs hiány: az érdekvédők – mint írják – azonosulni tudnak azon kormányzati szándékkal, hogy egy hatékony, minőségi szolgáltatást kínáló közösségi közlekedést teremtsenek, a közlekedési holding azonban „nem nyújt elégséges garanciát ezen szándék megvalósulásához”. – A gigantikus méret nem az átláthatóság irányába hat, és sérülhet azon alapelv, hogy a helyi érdekek megkülönböztetett figyelmet élvezzenek – így a kommüniké, amely szerint amíg a különböző közlekedési alrendszerek működésének és gazdálkodásának rendbetétele nem valósul meg, addig nem hoz megoldást a holding sem. A KMSZ szerint további sarkalatos kérdés, hogy milyen sors vár a városi tömegközlekedésre; vagyis a járatok maradnak-e a Volánoknál, vagy az egész struktúra önkormányzati fenntartásba kerül.
Mely szakmai szervezetek és érdekképviseletek vesznek részt a munkában? Melyek a fő célkitűzések a helyi és helyközi közösségi közlekedést illetően? Hogy fog felépülni a központi szervezet? – többek között ezekre a kérdésekre vártunk választ az NFM-től, ám a sajtóosztály írásos reagálása csak részben vonatkozott érdeklődésünkre. Nem derült ki, hogy a stratégia kidolgozásában kik vesznek részt, az azonban igen, hogy valóban gőzerővel folyik a munka. – Az NFM év végéig kidolgozza a MÁV adósságrendezésének és átszervezésének tervét, és január 1-jével megalakítja az elsősorban közlekedésszervezői és -irányítási feladatokat ellátó Nemzeti Közlekedési Társaságot – közölte lapunk megkeresésére a szaktárca. A válaszból kiderült az is, hogy megkezdődött a közúti-, vasúti-, vízi- és légiközlekedési stratégiák, illetve az ezeket egységesítő Nemzeti közlekedési stratégia megalkotása. A következő két évre – közölte az NFM – 650 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztési célokra, az intézkedések kiterjednek a közösségi közlekedés intézményi, hálózati, szolgáltatási rendszerére, és érintik a szolgáltatási szintek és árak kérdését, ide értve az igénybe vehető kedvezmények körét is.
Sajátos módon juttatott Magyar Péter még a Diákhitel Központ vezetőjeként tízmilliókat egyik fontos, mostani emberének