Figyelembe véve a nemzetközi kimutatásokat, s azt, hogy Magyarországon körülbelül 2500 fuvarozócég megközelítőleg 300 ezer tehergépkocsit üzemeltet, hazánkban éves szinten akár 3500 tonnával is csökkenthető a tehergépjárművek károsanyag-kibocsátása. Hartai Béla, a tankolóautomaták gyártásával és telepítésével foglalkozó Avis Ignis Kft. ügyvezető igazgatója szerint ehhez lényegében semmi másra nem lenne szükség, mint optimálisan kihasználni a már meglévő technológiákat. A légszennyezés csökkentésének egyik legegyszerűbb módja ugyanis a járművek által fölöslegesen megtett utak csökkentése.
Becslések szerint a különböző méretű tehergépjárművek havonta átlagban harminc kilométert tesznek meg feleslegesen azért, hogy feltankolják őket. A károsanyag-kibocsátás említett 3500 tonnás csökkenését pedig éppen azzal lehetne elérni, ha megszüntetnénk az üres járatokat – mutatott rá Hartai Béla. Tekintettel arra, hogy a buszok, tehergépkocsik vagy éppenséggel mezőgazdasági munkagépek üzemeltetői legtöbb esetben rendelkeznek telephellyel, kézenfekvő lehet a probléma megoldására a saját telephelyen történő tankolás. Ez a módszer – világított rá a szakértő – minden esetben csökkenti az üresen futott kilométereket. Ez manapság azért nem működik, mert a legtöbb nagyobb gépkocsiparkkal bíró társaság hiába rendelkezik saját telephelyi töltőállomással, azt nem bocsátják a külsős tehergépjárművek rendelkezésére. Pedig a járműtulajdonosok további jelentős üzemanyag-megtakarítást és károsanyagkibocsátás-csökkentést érhetnének el, amennyiben az útba eső végfelhasználói, vagyis mások telephelyén lévő töltőállomásokon is elérhetővé válna számukra a hajtóanyag – mutatott rá az ügyvezető igazgató, aki szerint mindehhez csak az együttműködést kellene javítani az érdekelt cégek között, és ez minimális fejlesztést igényelne.
Közismert, hogy a kipufogógázból a nitrogén-oxidok és a szénhidrogének a napfény jelenlétében ártalmas gáz-, illetve aeroszolkeveréket hoznak létre. A fotokémiai szmog többek között ózont, formaldehideket és ketonokat tartalmaz. Ezen anyagok mindegyike ingerli a szemet és károsítja a légzőrendszert. Vagyis nem kis szerepet játszanak az allergiás tünetek s más légzőszervi megbetegedések kialakulásában, de negatív hatással vannak a növényzetre is. A nagyvárosokban leginkább ez a típusú szmog fordul elő nyaranta.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség