Az internetes keresőkben, így a Google-ban is lehetőség van arra, hogy a cégek kulcsszavakra hirdessenek, aminek eredményeként ezek a fizetett, kulcsszavas hirdetések a „normál találatok” előtt jelennek meg. Ezzel nincs is semmi gond, viszont egyre gyakoribb, hogy néhány szállásfoglaló oldal a Google-ban szállodák nevére hirdet, ami miatt a szállodák saját honlapjai a fizetett találatok alá szorulnak. – Próbálja csak meg, hogy véletlenszerűen rákeres bármelyik szálloda vagy panzió nevére. Azt fogja látni, hogy az első három találat között foglalóoldalak lesznek, és csak ezt követi majd a hotel saját honlapja – vázolja a problémát Kamarás Dávid, a Hotel Virágos online marketing-tanácsadója, hozzátéve, hogy ez a jelenség egyre több szállásadót foglalkoztat és bosszant. – A probléma az, hogy a szállásfoglaló portálok előrébb kerülése miatt a szállodák bevételtől esnek el, mert jutalékot kell fizetniük, hiszen ha a vendég a szállásfoglaló oldalon keresztül foglal, akkor e portálok üzemeltetőinek jár a részesedés. Ha viszont valaki egy konkrét hotel nevére keres rá a Google-ban, valószínűleg határozott célja van, ami pedig a szálloda munkájának és nem a szállásfoglaló oldalnak köszönhető. A jelenség következményei tehát nemigen szorulnak magyarázatra, igencsak egyértelműek.
Kamarás Dávid azt ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a szállásfoglaló portálok nélkül a szállodák akár jelentős bevételtől is eleshetnének, hiszen emiatt csökken a forgalmuk. – Szállodatípustól függ, hogy a foglalások hány százaléka érkezik a foglalóoldalakról, de nem ritka, hogy a vendégek 35-40 százaléka ezeken keresztül érkezik. Mindez remekül szemlélteti azt, mekkora kiesést jelentene egyes hoteleknek az, ha nem lennének jelen a gyűjtőoldalakon. Azt ugyanakkor a szakember nem tartja korrekt megoldásnak, ha a hozzájuk érkező vendég után pusztán amiatt kell jutalékot fizetniük, mert a vendégek nehezebben találják meg a keresőkön a szálloda webcímét. A vendégek nincsenek tisztában azzal, hogy miközben a hotelek a hirdetésekre rengeteg pénzt költenek, a foglalóoldalaknak is 10 százalék körüli jutalékot kell fizetniük.
Lapunk a szálláskereső portálok hirdetésével kapcsolatos problémával megkereste az egyik legnagyobb magyar foglalóoldalt. A portál vezetője lapunknak elmondta: az, hogy a szálláskereső portálok a hotelek nevére is hirdetnek, ez a világon mindenütt bevett gyakorlat, olyannyira, hogy ezt rendszerint a szerződések is tartalmazzák. Tény, hogy ezen hirdetési formával a hagyományos találatok mellett megjelennek a fizetett hirdetések is, de ezzel nincs semmi gond, hiszen bármely más hirdetési forma esetén is hasonló a gyakorlat. Ilyenek lehetnek például az utazási irodák katalógusai, hiszen e kiadványok is a szálloda nevével hirdetnek. Fontos az is, hogy ezt az internetes hirdetési formát sem a nemzetközi, illetve a hazai jog nem tiltja. Másrészt a szálláskereső portálokkal szerződött hotelek kérhetik azt is, hogy azok a keresőoldalakon ne hirdessenek a nevükre, de az ilyen kérésnek feltétele van, mégpedig az, hogy semelyik másik szállásközvetítő ne hirdesse az adott szálláshelyet.
Klaszter a vendégekért. Idegenforgalmi és ökoturisztikai klaszter alakult a turizmus fellendítésére a Nyíregyházához tartozó üdülőhelyen, Sóstógyógyfürdőn – jelentette be a szerveződés elnöke tegnap. A klaszter azt szeretné, ha a Sóstógyógyfürdőn működő, mintegy 40 vállalkozás csatlakozna hozzá, köztük önkormányzati, valamint a szálloda- és vendéglátó-ipari, illetve agrárturisztikai cégek is. Célja az, hogy a szállásadók együttműködésével elérje: Sóstógyógyfürdőre az eddiginél, azaz évi 800-900 ezernél is több vendég látogasson el. (MTI)
Menczer Magyarnak: Hány haver kapott a lóvéból, amikor a Diákhitel Központot vezetted? - videó