Ott jártunkkor a Pirelli standján 5.45 másodperces idő világított, mint a nap legjobb eredménye, amit még korábban három német turista jegyzett kerékcserére. S ez talán még a Ferrari vezetőségét is elgondolkodtatja, hogy szerződést ajánljon a rekordereknek. Emlékezhetünk, hogy a maranellóiak múlt vasárnap a Német Nagydíj utolsó körében éppen amiatt bukták el Felipe Massa negyedik helyét, mert a szerelőik túlságosan sokáig bíbelődtek a brazil abroncsaival. (Legyünk korrektek, ők öt másodperc alatt végeztek, de az említett németek bizonyára még fejlődőképesek.) Egy kerékcsere amúgy csak látszatra egyszerű, egy másik brigád a szemünk előtt vért izzad, amíg az elsőre produkált 17.66-os idejét lefaragja 9.64-re.
Mondani sem kell, ahogy az évek során megszokhattuk, a Hungaroringen „nagy számok” köszönnek vissza a büfék árjegyzékéből is: a gyrostál 4000, a sült csülök 3000 forint, a bográcsgulyás és sült kolbász adagja 2800, a hot dogért 1500-at kérnek, egy kávé pedig 500 forintba kerül. Igazán mélyre persze azoknak kell a zsebükbe nyúlniuk, akik valamiféle relikviát vinnének haza, és nem érik be az 1500 forintos Red Bull kitűzővel. A harmatgyenge Virgin istálló dzsekije 42 000-be kerül, ehhez képest a Ferrari-emblémás nem is sok 47 500-ért. Baseballsapkákat 8-9 ezerért vehetünk. Ferrari-fejfedőt láttunk ugyan 5500-ért is, ám a kinézete alapján ez még abból az időből maradhatott raktáron, amikor Niki Lauda kormányozta a tűzpiros torpedót…
Most Fernando Alonso és Massa teszi ezt, és előbbi, a kétszeres világbajnok spanyol számára jeles nap volt a tegnapi: nálunk ünnepelte a harmincadik születésnapját, amiről a délelőtti, első szabadedzésen a csapat szolidan meg is emlékezett a bokszban. Volt nagy ölelkezés, fotózkodás, és egy tábla is előkerült, hogy mindenki tudja, mire fel is a vigasság.
Annak egyelőre kollektívan örülhet a mezőny, hogy megúszta az égi áldást. Charlie Whiting versenyigazgató még pénteken zuhogó esőben vette át a pályát, és Mogyoród felett tegnap reggel is sötét felhők borították az eget. De szerencsére csak riogattak. Az első tréningen a levegő 20, az aszfalt 22 Celsius-fokos volt, csupán a kerékvetőkön maradt néhol vízfolt, az ideális ív felszáradt. Húsz percig azonban egy versenyző sem ment gyors kört, mígnem Nico Hülkenberg megnyitotta a sort. Rajta ott is a bizonyítási kényszer, hiszen tavaly lapátra tette a Williams, jelenleg a Force India tartalék pilótája, és délelőtt csak beugró volt Adrian Sutil helyén. (Mint ahogy a Renault-nál Nick Heidfeld helyén Bruno Senna.) Fél óra elteltével Jenson Button (McLaren) neve virított a tábla tetején 1:25.697-es idővel, ám jött csapattársa, Lewis Hamilton 1:24.284-gyel, majd Alonso 1:24.179-cel. A spanyol 1:23.642-re javított, amit Mark Webber 1:23.666-tal megközelített, és délelőtt már csak két jobb köridőt rögzíthettünk: a regnáló világbajnok, s a pontversenyben most is nagy fölénnyel vezető Sebastian Vettel 1:23.564-et jegyzett, Hamilton pedig később 1:23.350-et, amivel a brit meg is nyerte az első szabadedzést Vettel és Alonso előtt. A negyedik Webber gondoskodott róla, hogy a szerelői ne unatkozzanak, az egyik kanyarban megcsúszva a szalagkorlátnak csapódott, letörte a Red Bull orrkúpját, nagyobb baj nem történt.
A második, délutáni trénig előtt váratlanul kisütött a nap, a levegőt 21, az aszfaltot 24 fokosra melegítve, az erőviszonyok viszont jószerivel semmit sem változtak. Újfent Hamilton volt a leggyorsabb, immár 1:21.018-re redukálva a köridejét. Mögötte Alonso 1:21.259-cel zárt a második, Button 1:21.322-vel a harmadik helyen, majd Webber, Vettel és Massa következett, a nagyok után pedig a két Mercedes-pilóta, Nico Rosberg és Michael Schumacher sorolt be. Ám ezt az erősorrendet semmiképpen se véssük kőbe a mai időmérő előtt, a holnapi futamról nem is beszélve.
Ami biztos, az a sült csülök ára.
Program. Szombat: 3. szabadedzés: 11.00, időmérő edzés: 14.00.
Vasárnap: Magyar Nagydíj (70 kör): 14.00.
Orbán Viktor: Magyarország a középmezőny élére kerülhet a bérszínvonalban