Aláíráshoz közeli állapotban van a MÁV Gépészet és az ÖBB Technik közös vállalatának a szerződése – értesült iparági forrásokból lapunk. Az osztrák állami vasút azt reméli az együttműködéstől, hogy ugyanolyan magas színvonalon, de olcsóbban tartják karban majd vasúti járműveit, mint Ausztriában, a magyar fél pedig kiszámítható, hosszú távú megrendeléshez jut. Ugyancsak a kölcsönös előnyök alapján kötik meg a közeljövőben a Rail Cargo Hungaria (RCH) – a privatizált MÁV Cargo utódja – és a MÁV Trakció ötéves együttműködési szerződését. Emellett osztrák– magyar tárgyalócsoportok dolgoznak Záhony fellendítésén.
Igyekeznek ukrán és közép-ázsiai, valamint távol-keleti üzleti partnereket felkutatni, amivel a forgalmat növelnék, többek közt a közelmúltban átadott – ám kevéssé kihasznált – fényeslitkei logisztikai központban. A MÁV kereskedelmi informatikai rendszeréről is tárgyalnak, az ÖBB kész hozzásegíteni a MÁV-ot a jelenleginél korszerűbb rendszer telepítéséhez. Korábban szóbeszéd volt, hogy a magyar állam kedvező feltételekkel ismét tulajdonrészhez juthatna a privatizált MÁV Cargóban, majd sajtóbeli találgatások születtek arról, hogy a MÁV Trakciót – és vele a magyar mozdonyparkot – apportálhatja a magyar állam a Rail Cargo Hungariába. Információink szerint ebben nincs fejlemény, a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Trakció – a Gépészettel együtt – a MÁV átszervezése során a MÁV Start része lesz.
Felerősödtek a találgatások a Rail Cargo Hungaria jövőbeni szerepéről. Ez a társaság ugyanis, amelyik néhány éve még az osztrák vasúttársaság „fekete báránya” volt, és felelőssé tették az anyacég veszteségének jelentős részéért, ma egyre jobb állapotban van, és reális elképzelés, hogy a jövő évet már nyereséggel zárja. A minap az ÖBB vezérigazgatója, Christian Kern az osztrák Wirtschaftsblattnak nyilatkozva elégedetten beszélt a magyar leányvállalat teljesítményéről. A tavalyi 67 millió eurós veszteség után az idei évet tízmillió euró alatti veszteséggel zárhatja az RCH, és hamarosan nyereséges lehet a vállalat. Ezzel szemben az anyacég, a Rail Cargo Austria (RCA) nagyobb bajban van. A tavalyi 123 millió eurós működési veszteség után idén is több tíz millió eurós mínusz várható. A figyelem így most a sikeres magyar leányvállalatra irányul: a RCH bázisán olyan cég jöhet létre, amely sikeresen szerepel Kelet-Európában és a Balkánon, ezért vonzó lehet a magyar állam mellett piaci befektetők számára is.
Majdnem belehalt egy idős ember egy brutális támadásba - egy budapesti buszról rángatták le