A kabinet az Európai Unió várható szankciójával magyarázza a hirtelen változtatást, és erre hivatkozott Rogán Antal is a mezőkövesdi Fidesz-frakcióülésen hozott támogató döntést indokolva. A változtatás azonban a magyar média döntő többségének hátrányt jelentene. A Simicska Lajos tulajdonában álló médiavállalkozásnak ez az 5 százalékos adó számítások szerint megötszörözné a fizetési kötelezettségeit. Összességében mind a vállalkozó, mind a piac szereplőinek döntő többsége úgy nyilatkozott: az ötszázalékos reklámadó kormányzati terve újabb támadás a demokrácia ellen.
Rogán Antal csütörtök este jelentette be: támogatja a Fidesz–KDNP-frakciószövetség a Miniszterelnökséget vezető miniszter reklámadós javaslatát. A kormánypártok mezőkövesdi ülésén a frakcióvezető szerint Lázár János arról tájékoztatott, hogy „az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást kíván indítani a magyar kormány ellen, amennyiben a reklámadóval kapcsolatban nem változtat”. Rogán szerint a frakció megadta a miniszter által kért felhatalmazást arra, hogy a kormány az ezzel kapcsolatos tárgyalásokat folytassa, és dolgozzon ki megoldási javaslatot. Eszerint a Fidesz is beállt Lázár – már letárgyalt és kidolgozott – javaslata mögé, mely szerint egységes, egykulcsos lesz a reklámadó.
Szerda este Orbán Viktor is kiállt a terv mellett a Hír TV-nek adott interjújában. Kijelentette: az adónem kulcsának csökkentésével nem járhat együtt a várt költségvetési bevétel mérséklődése, azaz „a kicsik” is fizetni fognak. A most érvényes sávos rendszernél három médiacég esett a nagyobb kulcs alá: az RTL mintegy 4 milliárdos terhe mellett eltörpül a TV2, illetve a Sanoma 1,5 milliárdos adókötelezettsége. A Lázár által megszellőztetett, 5 százalékos adóval az RTL terhe azonban 1,2 milliárd alá csökken, míg feleződik a két nagy cég fizetnivalója, így csak ez a három cég 4,6 milliárd forintot spórol, amit a többi magyarországi médiacég fizet majd meg. A vesztesek oldalán áll a Simicska Lajos érdekeltségeibe tartozó reklám- és médiavállalkozások zöme is.