Alfredo Altavilla, a cég európai tanácsadója, a Fiat Chrysler egykori vezetője a Milánói Autószalonon azt mondta, hogy „a harmadik üzem helyének kiválasztási folyamata már elkezdődött, és várhatóan hét-nyolc hónapon belül befejeződik”.
A BYD idén kezdi meg a gyártást szegedi üzemében, míg a cég törökországi gyára várhatóan a jövő év elején kezd működni. A két létesítmény együttes gyártási kapacitása eléri majd az évi 500 ezer járművet.
Korábban megjelent értesülések szerint a BYD Németországban állítja föl új összeszerelő üzemét,
de Alfredo Altavilla cáfolta ezt, hozzátéve, hogy még nem született semmilyen döntés.
A BYD 24 százalékos piaci részesedésével világelső az elektromos személyautók szegmensében, globális eladásai egyetlen év alatt mintegy 40 százalékkal, 4,25 millióra nőttek 2024-ben. A cég tavaly 50 ezer járművet adott el Európában, de az idén érkező Seagull, Atto 2 és a frissített Atto 3 miatt a kereslet idén jócskán emelkedhet a BYD autói iránt.