
A japán F–1 nagydíjjal egy időben indult a Renault legújabb balesetmegelőzési kampánya Franciaországban, amellyel kifejezetten a fiatal autóvezetőkre céloznak. A 2019–2023 közötti adatok alapján a sebességtúllépésből eredő halálos balesetek 52 százalékát 35 évnél fiatalabb autóvezetők okozzák, erre a korcsoportra akarnak hatni a tévében, újságokban és közösségi médiában megjelenő hirdetésekkel. A száguldásnak a versenypályán és nem a közúton van a helye, ezt az üzenetet pedig Pierre Gasly F–1-pilóta segítségével próbálják eljuttatni az érintettekhez. Érdekes gyakorlati alkalmazást is készítettek, a Renault márkakereskedésekben 59 euróért aktiválható a Renault Clio esetén elérhető Safety Car funkció, ami 110 km/órában – Franciaországban ez a megengedett legmagasabb sebesség autópályán, ha nedves a burkolat – korlátozza a végsebességet, utóbbitól eltekintve az autó összes funkciója változatlan. A tiltás feloldására (például a jármű értékesítésénél) újabb 59 euró megfizetésével van lehetőség.