
Még 2010-ben dobta piacra a saját fejlesztésű Amarok pickupját a Volkswagen Haszonjárművek, amelyet Európában a Forddal közös második generációs Amarokkal váltottak fel – miközben Dél-Amerikában még mindig az elsőt gyártják, igaz, megújult megjelenéssel. Már elkezdtek dolgozni az utódon, amelyhez a partner a kínai SAIC konszern lesz, egészen pontosan a Maxus márka Interstellar X nevű pickupjának megjelenését igazítják a német márka formavilágához.

Kínában 2024 végén dobták piacra az Interstellar X nevű, európai léptékű pickupot, amely most dízelmotorral (224 LE/520 Nm) és akkumulátoros-elektromos hajtással (442 LE rendszerteljesítmény) készül, de lesz plug-in hibrid változata is. Európába is eljut a típus, mi eTerron 9-esként ismertük meg a villanymotoros változatot. Arról egyelőre nem mondtak semmit, milyen hajtásokkal kínálják majd a Volkswagen Amarokot, amelyet kifejezetten a dél-amerikai piac számára gyártanak majd Argentínában 2027-től.
