
Noha csak nemrég esett át a modellfrissítésen a Toyota GR Yaris, a közútra szabadított raliautónál máris újabb változásokról kell hírt adni. Kezdjük azzal, hogy a nyolcfokozatú Gazoo Racing Direct Automatic Transmission (GR-DAT) automatikus váltónál már a korábbinál nagyobb sebességnél is lehet az 1-es fokozatot kapcsolni, magát a kapcsolási időt is lerövidítették, és úgy programozták a vezérlőegységet, hogy emelkedőn haladva magasabb motorfordulatnál kapcsol. A kétpedálos változatnál megnövelték a bal láb támaszát.

A felfüggesztést tartó első-hátsó segédkeretet merevebben rögzítik a karosszériához, van, ahol vastagabb, van, ahol bordázott csavart használnak, általánosságban nagyobb nyomatékkal húzzák meg a csavarokat. A mérnökök állítása szerint ez érezhetően javítja a kormányreakciót és az iránystabilitást, a vezető jobban érzi az autót. Kazuya Oshima profi autóversenyző segítségével újrahangolták az elektromos kormányszervót, az RZ modellnél az élvezetes közúti vezetéshez, az RZ Highr performance kivitelnél az agresszív versenypályás használathoz igazították a karakterisztikát. Immár az összes modellnél egyszerű feláras extra a középkonzolon elhelyezett, függőlegesen álló kézifék.

Van optikai változás is, hiszen megjelent a gyári tartozékok között a korábban tanulmányozott Aero Performance csomag, amelyben egyedi lökhárítók, alumínium motorháztető, szellőzőnyílásokkal ellátott első sárvédők és manuálisan állítható tetőspoiler van. A hátsó lökhárítót megerősítették abból a szempontból, hogy az nagy aerodinamikai terhelésnél nem szakad le olyan könnyen, mint korábban. Az aerodinamikai csomag részeként a benzintankot légterelő lemezzel burkolják. Amíg a Toyota GR Yaris módosított változata már rendelhető, és május 6-án indul az első példányok kiszállítása Japánban, az Aero Performance csomag ősztől lesz elérhető.
