
Egy évvel ezelőtt a Pekingi Autószalonon debütált a Volkswagen ID.Code nevű tanulmányautó, amely a kínai részleg önállósodásának első jele volt, most a Sanghaji Autószalonon pedig már egy lépéssel közelebb vagyunk az akkor beígért több mint harmincautós modelloffenzívához – ezek közül húsz lesz újenergiás, a többi benzines –, hiszen a Volkswagen mindhárom kínai leányvállalata megmutatta a saját elképzelései szerint készített villanyautó-tanulmányt. Közös vonása ezeknek a 2++ szintű önvezető rendszer, ami bizonyos körülmények között, az emberi vezető felügyelete mellett képes végrehajtani néhány manővert. Mindezt a Hefeiben (Anhui) működő fejlesztőközpontnak köszönhetik, ahol 34 hónap alatt lesz egy-egy tervből valóság.

Nagy méretű, három üléssoros szabadidő-autó lett az ID.Era, amelyet a SAIC-Volkswagen készít. Ez az előzetese a német márka első hatótávnövelős villanyautójának, a tanulmány esetén a háromszáz kilométeres elektromos hatótávolsághoz még hétszáz jön hozzá, amikor benzinmotor fejleszt energiát – a távolságokat a kínai szabvány szerint mért fogyasztás alapján állapították meg.


A Volkswagen Anhui leányvállalat fejlett digitális szolgáltatásokkal rendelkező szabadidő-autót készített ID.Evo néven, amellyel a fiatal vásárlók tetszését akarják megnyerni. Lendületes vonalvezetést készítettek, a szériaautónak pedig rendszeres digitális frissítéseket ígérnek, amelyek a vezetőtámogató rendszer tudását is naprakészen tartják. Az akkumulátoros-elektromos hajtás a kínai szabvány szerint hétszáz kilométeres hatótávolságot ad.


A kifejezetten a Kína számára készített Compact Main Platform (CMP) alapján valósította meg a FAW-VW az ID.Aura nevű szedánt, ez a műszaki alap leginkább a nagy teljesítményű elektronikus rendszerével tér el az MQB-tól. Az árérzékeny villanyautó-vásárlóknak készült a dinamikus vonalvezetésű személyautó, amelynek a fedélzeti rendszerét okostelefonokról megszokott kezelés jellemzi, és van mesterséges intelligencia által segített digitális asszisztens is.
