Retrógéppel ünnepli a BMW, hogy 45 évvel ezelőtt forradalmasította a piacot

1980-ban dobták piacra a BMW R 80 G/S-t, ami az első nagy köbcentis túraenduró volt. Ebből az alkalomból most elkészítették a BMW R 12 G/S-t.

2025. 04. 01. 15:30
Fotó: BMW Motorrad
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
 

Alacsony fordulaton nyomatékos boxermotorjával és megbízható kardánhajtásával ideálisnak bizonyult a BMW Motorrad konstrukciója ahhoz, hogy elkészítsék az első nagy köbcentis túraendurót. 1980-ban dobták piacra a Gelände/Straße, azaz G/S modellt, amelyből aztán a manapság nagyon sikeres GS-sorozat lett. Most visszatérnek a kezdetekhez a BMW R 12 G/S modellel, amelynek nemcsak a nevében jelenik meg újra a per jel, de retró megjelenést is kap.

 

Küllős felniken gördül a kis méretű légterelőt használó BMW R 12 G/S, amelyhez három ülést kínálnak. Alapesetben lapos szólóülést adnak (ülésmagasság 17 colos felnivel 860, Enduro Package Pro esetén 18 colos felnivel 875 mm), amellyel kényelmesen lehet állva is motorozni, ehelyett kérhető két személyes ülés is. Aztán ott a Rallye Seat opció, amelynél húsz milliméterrel kerül magasabbra az ülőlap. Szériában a közúti használatra optimalizált lábtartót adnak, az Enduro Package Próban nagyobb felületű, háromsornyi tüskével ellátott lábtartó van, ami terepmotorozáshoz ideális.

Fotó: BMW Motorrad

A vezető három üzemmódot (eső, közút, enduro) kap, de a terephasználatra gondolva teljesen kikapcsolható a Dynamic Traction Control, széria a kanyarfunkciós BMW ABS Pro. Feláras a Shift Assistant Pro, ami kuplungolás nélküli kapcsolást tesz lehetővé. Elöl 45 mm átmérőjű fordított villát használnak 210 mm-es rugóúttal, a hátsó Paralever lengőkarnak 200 mm a rugóútja.

 

A BMW R 12 G/S mozgatásáról az 1170 köbcentis boxermotor gondoskodik, amelynek 109 LE (7000/perc) a teljesítménye, nyomatéka 115 Nm (6500/perc). Bal oldalon vezetik el a kipufogót, amelynek a dobját magasra építik be. A túramotor-használatot könnyítik meg a váz hátsó részén lévő acél rögzítőgyűrűk, amelyek segítségével a nagy méretű csomagot lehet lekötözni. Az indulóár 7 004 000 Ft.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.