BYD Black Myth: Wukong Edition tanulmányok

Tavaly októberben jelentette be a BYD, hogy globális stratégiai partnerséget kötött a Black Myth: Wukong nevű videójátékkal, amelynek kizárólagos autóipari márkapartnerévé vált. A BM:W egy akció-szerepjáték, amelyet az Utazás nyugatra című klasszikus kínai regény ihletett, és amely Unreal Engine 5-re épül.

A BYD a népszerű játékhoz kapcsolódva három merész koncepcióautót, egy Seal Han L-t, egy Seal 06 GT-t és egy Tang SUV-ot mutatott be a 2025-ös Sanghaji Autószalonon, mindhárom új értelmet ad a gépsárkány kifejezésnek.

Előbbi kettő masszív hátsó szárnyat kapott, amelynek textúrája egy sárkány bőrére emlékeztet. Emellett az első lökhárítón, az oldalsó szoknyákon, a tükörházakon és a hátsó lökhárító meghosszabbításain is találunk sárkányos részleteket.

Talán a zöldessárga terepjáró sikerült a legkevésbé a három közül, de a pöndörített, arany színű gallytörő rács azért emlékezetes marad rajta.
Dongfeng M-Hero 917

A 2023 óta gyártott M-Hero 917 egy kőkemény terepjáró, amelynek zord külseje luxuskivitelű belteret takar. Formája inkább agresszív és félelmet keltő, mintsem szép, a karosszéria hossza 13 mm híján öt méter. Négy villanymotort kap a tisztán elektromos változat,
a rendszerteljesítmény eléri a 1088 lóerőt, ami 4,2 másodperces gyorsuláshoz elég 0–100 km/h-ra.
Ezeket az e-motorokat a CATL 140 kWh kapacitású akkumulátora táplálja. Igaz, az M-Hero 917 hatalmas önsúlya (3293 kg) és teljesítménye a nagy akkuval is csak 505 km-es maximális hatótávolságot (CLTC) eredményez egy töltéssel. Mivel ez meglehetősen kevés, ezért az M-Hero 917-esből is készül hatótávnövelős elektromos változat. Az EREV M-Hero 917 három villanymotorja összesen 816 lóerős teljesítményre képes. 1,5 literes, 197 lóerős turbómotorja nem továbbít nyomatékot a kerekekre, kizárólag generátorként működik, tölti az 66 kWh-s akkumulátort, így a hatótáv 1032 km a kínai mérési ciklus szerint.
Firefly

A Nio az idei év első felében piacra dobja Európában a Firefly elektromos ferdehátút, amelynek különlegességei az iPhone kamerákra emlékeztető fényszórók és hátsó lámpák. Ezek látványát nehéz megszokni egy négykerekűn, még Kínában is nagy vitákat váltottak ki.
A Nio legkisebb és legolcsóbb autója egyértelműen a fiatal vásárlókat célozza meg.
Mivel a Firefly akkumulátorcsomagja kisebb, mint a Nioé és az Onvoé, az újdonság nem fogja tudni használni az anyacég 2900 állomásból álló akkumulátorcsere-hálózatát. Érdekesség, hogy a szokatlan külsőt az ex-BMW-s veterán formatervező, Kris Tomasson által vezetett európai csapat tervezte Münchenben.