A 2025-ös Sanghaji Autószalonon járkálva egyértelműsödik az emberben, hogy a kínaiak háromféle autótípus iránt éreznek különleges vonzalmat: a Mercedes G-osztály típusú nagy, szögletes terepjárók, a lekerekítettebb városi szabadidő-autók és az áramvonalas, lapos, négyajtós kupék iránt. A Geely újdonsága, a Galaxy Cruiser egyértelműen az első kategóriába esik. Közel ötméteres hosszával, kétméteres szélességével és magasságával impozáns látványt nyújt a hibrid szuperterepjáró, amely függőleges hátfalával, hátul hordott pótkerekével, oldalsó tárolódobozaival, fekete tetőoszlopaival és jellegzetes arányaival erősen emlékeztet a Land Rover Defenderre, de szolgai másolatnak azért nem lehet nevezni.

A részletek legalább olyan érdekesek rajta, mint az összkép. Ki kell emelni az ókori csillagászati eszköz, az armilláris gömb (régiesen: gyűrűs teke) által inspirált fényszórókat, amelyek a sajtóanyag szerint az ősi bölcsességet testesítik meg, míg
a hátsó lámpák a 2021-ben világűrbe bocsátott kínai űrállomást, a Tienkungot (magyarul mennyei palota) idézik.
A belső tér a luxusjachtokéra emlékeztet, a vaskos menetirány-választó kartól a világos bőrkárpitozáson át az első utas előtti, szigetszerűen megalkotott terepműszerekig.

Nem véletlen a hajós párhuzam, ugyanis a Galaxy Cruiser – hasonlóan a BYD szuperterepjárójához, a 2023-ban bemutatott Yangwang U8-ashoz – egy valódi kétéltű, amely nem csak 80 centis gázlómélységgel rendelkezik, de úszásra is képes. A beépített radarral és szonárral (ultrahangos mélységmérő és felderítő berendezés) is ellátott kocsi könnyedén navigál a vízben, amelyben az utazósebessége meghaladja a 8,5 km/h-t (4,6 csomó), amit akár két órán át is tud tartani.

A Geely szerint a Galaxy Cruiser a világ első olyan járműve, amelyben
a hibrid hajtás és az összkerékhajtás üzemmódjai között a mesterséges intelligencia választ,
mindig a pillanatnyi körülményeknek megfelelően. Az AI által vezérelt hajtásrendszer állítólag észrevétlenül vált a tisztán elektromos, a hibrid és a hatótávnövelős elektromos üzemmódok között, alkalmazkodva a különböző menethelyzetekhez és terepviszonyokhoz. Az intelligens hajtásrendszer a két villanymotor segítségével szintén automatikusan áll át első-, hátsó- vagy összkerék-meghajtásra, és a differenciálzárakat is képes szimulálni.