Eredetileg homologizációs célból született meg a BMW S1000RR, azonban akkora volt az 1000 példányra limitált darabszámban készített gép iránt az érdeklődés, hogy 2010 óta már a bajorok kínálatának fontos eleme a superbike. Aktuális változata a második leggyorsabb utcai motorkerékpár a maga 310 km/órát meghaladó csúcssebességével, de még ennél is döbbenetesebb, hogy a 300 km/órás tempót mintegy 20 másodperc alatt képes elérni! Azonban még ezt is lehet fokozni.

Közeleg az őrségváltás, amit a 2025-ös Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen bemutatott BMW Motorrad RR tanulmány tesz egyértelművé. Műszakilag és megjelenés tekintetében is a tavalyi superbike-világbajnokságot megnyerő M 1000 RR volt a mérvadó a fejlesztésnél, a mérnökök ígérete szerint a lehető legtöbbet átvették Toprak Razgatlioğlu versenygépéből az utcai jármű számára.

Négyhengeres, vízhűtéses blokkot használnak több mint 230 lóerős teljesítménnyel, az ezt megzabolázó elektronika (motorvezérlés, kipörgésgátló, motorfék-szabályozás) a versenygépből érkezik. Amit csak lehet, alumíniumból és karbonból készítenek a tömegcsökkentés érdekében, az aerodinamikai csomagot a nagy tempónál stabil haladás és jó kanyarvétel érdekében alakították ki. Amíg a BMW Motorrad RR tanulmány egyedi marad – nem kell sokat várni a sorozatban készülő változatára –, addig a hozzá passzoló, Nappa-bőrből készített Concept RR LTD motordzsekiből egy 50 darabos szériát varrnak.