Olyan jól sikerült a cápaorrot modern környezetben megvalósító Skytop-tanulmány, hogy az alapján elhatározták: a jövőben mindig lesznek korlátozott darabszámban készülő autók a BMW-palettán. Nem utolsósorban azért, mert az 50 darab BMW Skytop roadstert már a hivatalos bejelentés előtt elkapkodták. Most itt a folytatás, a 2025-ös Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen debütál a Speedtop nevű shooting brake, a nagy érdeklődésre való tekintettel ebből már 70 példányt építenek.

Nem nyúltak a karosszéria elejéhez, továbbra is cápaorral indítanak, még a hűtőrácsbetét is ugyanaz maradt, a változások az övvonal feletti részre korlátozódnak. A Touring befejezésnek köszönhetően teljesen új a profil, amely egyébként a márka első, 02-es alapú kombiját idézi. Nem egyszerű tetőlemezt használnak, hanem annak közepén végighúzódik egy merevítés, a drámai hatás kedvéért színátmenetes fényezéssel emelik ki ezt a gerincet. Egészen pontosan a Floating Sunstone Maroon nevű alapszínből a Floating Sundown Silver-be megy át a két mélyedés.

A legtöbbet az utastéren kellett dolgozni, hiszen az által, hogy tető alá hozták az egész hátsó részt, azt is ki kellett burkolni a vezetőfülkében használt nemes anyagokkal. Nem pontosan a külső színek jelennek meg bent, hiszen a Sundown Maroon az alapszín, a kontrasztot pedig Moonstone White jelenti. A külső gerinc hangulatvilágítást rejtő elemként ismétlődik meg a tetőkárpiton.

Nincsenek hátsó ülések, épp csak kézitáskatartó polcokat alakítottak ki a kényelmes első fotelek mögött, a menetdinamikára gondolva a Speedtop-nyomással ellátott poggyászokat övek tartják a helyükön. Utóbbiakat az olasz Schedoni bőrmanufaktúra készítette kifejezetten a rendelkezésre álló térre szabva. A hátsó csomagtartó érdekessége a dupla padló, így nem kell átemelni a rakodóperemen a poggyászt, de ha kell, akkor mély csomagtér is rendelkezésre áll; a bepakolást megkönnyíti a körbefutó hangulatfény.

A BMW Speedtop hajtásáról a bajorok aktuálisan legerősebb – plug-in hibrid segítséget nélkülöző – V8-as biturbója gondoskodik, de ezenkívül nem részletezték az autó tudását, tehát se a lóerőszámot nem tudjuk, se a saját tömeget.