
Már rég elmúltak azok a napok, amikor a francia Ligier sportkocsikat gyártott vagy épp F–1-istállót üzemeltetett, manapság mopedautókkal keresik a kenyerüket. Most épp az új, JS50-es modelljük van a középpontban, amivel rögtön három Nürburgring-körrekordot is beállítottak francia újságírók segítségével. Nicolas Meunier és Martin Coulomb egy Revo D+ dízelmotoros Ligier JS50-nel hajtott Párizsból a Nürburgringre, az 540 km-es távot rátankolás nélkül tudták megtenni az autóval, aminek a szabványos fogyasztása három l/100 km, a tank 17 literes.
A Nürburgringen aztán két további Ligier JS50-es várta őket, a gyár ugyanis küldött két akkumulátoros-elektromos változatot is: a kis akkumulátoros (8,28 kWh, 123 km hatótávolság) és a nagy akkumulátoros változatot (12,42 kWh, 192 km-es hatótávolság, L7e kategória 75 km/órás csúcssebesség) kamion szállította a helyszínre. A Revo D+ dízel 499,8 köbcentis, ezerbaros befecskendezési nyomással dolgozik, és SCR-katalizátora is van, teljesítménye 8,2 LE, a nyomaték 27 Nm – ezzel a motorral mindössze 383 kg tömegű a Ligier JS50. A csúcssebességet a törvényi előírások korlátozzák 45 km/órára.

A Ligier JS50 Revo D+ 28:25,814-es körrekordot futott, a Ligier JS50 Electrique 27:55,580 alatt ment körbe a 20,832 km-es pályán, míg az akár 75 km/órás tempóval haladni képes Ligier JS50 Electrique 75 már benézett húsz perc alá a 19:53,367-es idejével. Ezeket egyébként március 31-én futották meg a mopedautók, természetesen jegyző hitelesítette az időket. Az utóbbi próbálkozásról fedélzeti kamerás felvételt is közreadtak, amelyet itt láthatnak.
A Nürburgring-körrekordok beállítása kapcsán természetesen limitált szériát is piacra dobnak, a JS50-es mindhárom változatához elérhető lesz a Ligier Ultimate Racing Experience csomag, amelyben egyedi külső dekoráció, 165/50 R16 semi-slick mintázatú Nankang abroncsok, francia trikolór logók, egyedi üléskárpit, alumínium váltókar, Alcantara-kézifékszoknya, kék kormánybetétek és kék színű biztonsági övek vannak.
