Ez a vég kezdete. Hivatalosan is bemutatkozott a nyolcadik Corvette-generáció csúcsát jelentő ZR1X változat, amely mindent megkap, amit csak a mérnökök bele tudtak zsúfolni a karosszériába: a hátsó kerekeket a ZR1-esben debütált 1079 lóerős 5,5 literes V8-as biturbó hajtja, és ezt kiegészítették az e-Ray modellből származó 168 lóerős elektromos első tengellyel, az öntöltő hibrid Corvette ZR1X rendszerteljesítménye 1268 lóerő. Ezzel felértek a csúcsra, mostantól kezdve már a kilencedik generációra koncentrálnak a fejlesztőmérnökök.
Mi ne szaladjunk ennyire előre, hiszen a jelen is elég izgalmas. Még nem hivatalosak a számok, de két másodpercen belüli 0-96 km/óra gyorsulásra számít a Chevrolet, a negyedmérföldes sprintet kilenc másodpercnél rövidebb időre és 241 km/órát meghaladó csúcssebességre saccolják. Mindez az összkerékhajtás jótékony hatása, amivel bizony még a villanymotoros szuperautókat is megizzaszthatja a Corvette ZR1X. Fizikailag ugyanazt a bruttó 1,9 kWh kapacitású akkumulátort használják, mint az e-Ray, azonban időközben az extrém versenykörülmények tesztelés alapján megnövelték az ebből ténylegesen használható energiamennyiséget – pontos értéket nem közöltek. Az elektromos első tengely is változott, megerősítették a féltengelyeket és szoftveresen optimalizálták a működést, így a nagyobb teljesítményt tartósan elviseli a szerkezet. A ZR1X esetén 257 km/órás tempónál kapcsolják le az első tengelyt, ezt követően már csak a biturbó V8-as hajt.

A mérnökök három új menetprogramot készítettek az elektromos első hajtás működésére, Extended módban arra ügyel az elektronika, hogy mindig legyen elég energia az összkerékhajtás működtetéséhez, a Qualifying egy adott kör végére (a navigáció alapján tudja az elektronika a kört) lemeríti a telepet, hogy a lehető legjobb köridőt érje el az autó, és ott van még a Push-to-Pass funkció is, amikor egy-egy előzéshez lehet felhasználni az elektromos energiát. A fékenergia-visszatermelés nyomatékvektorálást is használ, azaz az ívbelső első kerék nagyobb terhelésével segíti az elfordulást, hasonló a funkciója a Front Axle Pre-Control-nak, ami a féknyomást szabályozza.

A valaha volt legerősebb rendszámos Chevrolet Corvette a valaha volt legnagyobb fékeket is kapja, a karbon-kerámia tárcsák körben 41,9 cm-es átmérőjűek, elöl tíz-, hátul hatdugattyús Alcon-nyergek szorítják ezeket. A tesztelés során tartósan (többször egymás után ismételve) 1,9G negatív gyorsulást ért el 290 km/óráról 193 km/órára fékezés során egy prototípus. Alapesetben Michelin Pilot Sport 4S abroncsokat kap a ZR1X, a ZTK Performance csomagban feszesebb rugók Michelin Pilot Cup 2R abroncsok vannak a tudás maximalizálása érdekében, no meg az egyébként feláras karbon légterelő-csomag, ami végsebességnél 544 kg leszorító-erőt termel.