Kijózanító adatokat közöltek a villanyautók megbízhatóságáról

A What Car? magazin és legújabb megbízhatósági felmérése alapján a legtöbb probléma bizony az elektromos autókkal volt, ráadásul azoknál a legnagyobb az esély arra, hogy az út szélén nem születik megoldás a problémára. De vajon ugyanerről árulkodnak a segélyszolgálatok adatai is?

2025. 06. 23. 10:22
Fotó: What Car?
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az általános vélekedés szerint a kevesebb mozgó alkatrész miatt megbízhatóbbnak kellene lenniük a villanyautóknak a belső égésű motorral szerelt társaiknál. Azonban a brit What Car? magazin legújabb megbízhatósági felmérése, az utóbbi két év adatain alapuló Reliability Survey számai alapján épp ellenkezőleg, a legtöbb, a jármű mozgásképtelenségét előidéző probléma a villanyautókkal van, ráadásul ezeknél van a legkisebb esély arra, hogy sikerül a helyszínen megoldást találni a problémára, azaz szervizbe kell szállítani az autót. A felmérésben egyébként a 0–5 éves korú járműveket vizsgálták, így a jellemzően három év ingyenes gyári assistance szolgáltatáson túl lévő autók is megjelennek a mintában.

A felmérésben 29 967 válaszadó tapasztalatait összesítették, eszerint a megkérdezettek 10,9 százaléka élte meg azt, hogy mozgásképtelen lett autója. Hajtásmódokra lebontva a benzinesek (10,7 százalék) a legmegbízhatóbbak, majd a hibridek (14,1 százalék) és a dízelek (15,4 százalék) következnek, a legmegbízhatatlanabbak a villanyautók (16,8 százalék). 

A tapasztalatok alapján a villanyautóknál mindössze az esetek 25 százalékában sikerült a helyszínen tartós megoldást találni a problémára,

40,6 százalékban szervizbe kellett szállítani az autót – a fennmaradó rész jelenti azokat az eseteket, amikor annyira sikerült mozgásképessé tenni az autót, hogy az saját erőből eljutott a szervizbe. A benzines autóknál 40,1 százalék a helyszíni tartós javítás lehetősége, ezeknél csak 29,6 százalékban kellett szervizbe szállítani a járműveket, dízeleknél 30,4 százalék, illetve 36,5 százalék ezek a számok, a hibrideknél 33,8 százalék a sikeres javítás aránya, 32,3 százalék az elszállításé.

20240523 Budapest 
Duna Autó - Autóváros - autókereskedés
elektromos autó töltés
e-tölt?  tölt?állomás 
e-autó 

Fotó: Vémi Zoltán  VZ 
Világgazdaság  VG
Fotó: Vémi Zoltán/Világgazdaság

A What Car? magazin felmérésétől függetlenül a járműveknek segélyszolgáltatást nyújtó brit AA autósklub kijött a saját tapasztalatait összegző felméréssel, ami alapján szintén a villanyautókkal van a legtöbb probléma. 

Első helyen szerepel a defekt, a nagyobb tömeg miatt nagyobb eséllyel sérül az abroncs egy-egy úthiba miatt, és mivel manapság már nem divat a pótkerék, ez jó eséllyel mozgásképtelenséget okoz.

De viszonylag sok a probléma a töltés után nem oldható töltőkábelekkel is. Az AA felmérése még rávilágít arra is, hogy a villanyautó-használók jó eséllyel azonnal lehúzódnak és segítséget hívnak, ha egy figyelmeztető jelzés megjelenik a műszerfalon, míg a belső égésű motorral szerelt autók használói ilyenkor még megpróbálnak eljutni a legközelebbi szervizig.

Az AA számai már a bekövetkezett lerobbanások során szerzett tapasztalatokat mutatják. Eszerint a villanyautósok reménykedhetnek, mert a legtöbbször rajtuk (89 százalék) tudnak további költség nélkül segíteni a helyszínen – az esetek túlnyomó többségében az autó áramtalanítása és újraindítása –, és 3 százalék az az arány, amikor több mint 1500 fontba (708 ezer forint) került a mentés. A hibrideknél 91 százalék az ingyenes mentés aránya, 2 százalék az 1500 font feletti költség. Az AA szerint ugyan kevesebbszer kell segélyszolgálatot hívni a benzines autókhoz, de azoknál csak 76 százalékban volt ingyen a mentés (a gyártó az adásvételi szerződésben meghatározott paraméterek alapján átvállalta a költséget), míg dízeleknél ez 66 százalék.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.