A Qashqaiban kezd a takarékosabb e-Power hajtás

Új benzinmotort fejlesztettek hatótávnövelőnek, amitől takarékosabb és csendesebb lesz a Nissan Qashqai e-Power. Az elméleti hatótávolság egy feltöltéssel 1200 kilométer.

2025. 06. 27. 10:30
Fotó: Nissan / SEBASTIEN MAUROY
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Négy évvel ezelőtt érkezett meg Európába a Nissan e-Power hajtása, a benzinnel tankolható villanyautókkal váltották ki a dízeleket. Még mielőtt a harmadik generációs Leaf megérkezik piacra dobják az e-Power hajtás legújabb változatát, elsőként a Nagy-Britanniában gyártott Qashqai kapja meg a harmadik generációs technikát.

 

Új a hajtómotort, generátort, invertert, áttételeket tartalmazó hajtáslánc-egység, ami kisebb és könnyebb a korábbinál, halkabban és kevesebb vibrációval üzemel – 5,6 dB-vel csökken az utastér zajszintje. Teljesen új fejlesztésű az 1,5 literes háromhengeres turbómotor, amely a Nissan STARC technológiájának köszönhetően 42 százalékos termikus hatásfokkal üzemel. Nincs már változó kompresszióviszony, mert műszakilag semmi nem indokolja a bonyolult megoldás használatát. A nagyobb méretű turbófeltöltőnek köszönhetően autópálya-tempónál 200/perccel csökken az üzemi fordulat, áttértek a 0W16-os olaj használatára, ami csökkenti a belső súrlódást és 15 ezer kilométerről húszezer kilométerre tolták ki a szervizintervallumot. A harmadik generációs e-Power hajtás teljesítménye 205 lóerőre emelkedett, a puffer-akkumulátor változatlanul 2,1 kWh kapacitású.

Fotó: SEBASTIEN MAUROY

A gyártól függetlenül az ADAC megmérte az új hajtással szerelt Nissan Qashqai fogyasztását, a német autós klub arra jutott, hogy a gyakorlati fogyasztás akár 16 százalékot javul, autópálya-tempónál 14 százalékos az előrelépés. A hivatalos számok egyébként a következőek, a szabványos átlagfogyasztás 4,5 l/100 km, ami 1200 km-es elméleti hatótávolságot eredményez. A CO2-kibocsátás (sok országban az a gépjárműadó alapja) 12 százalékot javul a 116-102 g/km közötti értékkel. A harmadik generációs e-Power hajtással szerelt Nissan Qashqai szeptembertől lesz elérhető Európában.
 

Fotó: SEBASTIEN MAUROY

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.