Négy évvel ezelőtt érkezett meg Európába a Nissan e-Power hajtása, a benzinnel tankolható villanyautókkal váltották ki a dízeleket. Még mielőtt a harmadik generációs Leaf megérkezik piacra dobják az e-Power hajtás legújabb változatát, elsőként a Nagy-Britanniában gyártott Qashqai kapja meg a harmadik generációs technikát.

Új a hajtómotort, generátort, invertert, áttételeket tartalmazó hajtáslánc-egység, ami kisebb és könnyebb a korábbinál, halkabban és kevesebb vibrációval üzemel – 5,6 dB-vel csökken az utastér zajszintje. Teljesen új fejlesztésű az 1,5 literes háromhengeres turbómotor, amely a Nissan STARC technológiájának köszönhetően 42 százalékos termikus hatásfokkal üzemel. Nincs már változó kompresszióviszony, mert műszakilag semmi nem indokolja a bonyolult megoldás használatát. A nagyobb méretű turbófeltöltőnek köszönhetően autópálya-tempónál 200/perccel csökken az üzemi fordulat, áttértek a 0W16-os olaj használatára, ami csökkenti a belső súrlódást és 15 ezer kilométerről húszezer kilométerre tolták ki a szervizintervallumot. A harmadik generációs e-Power hajtás teljesítménye 205 lóerőre emelkedett, a puffer-akkumulátor változatlanul 2,1 kWh kapacitású.

A gyártól függetlenül az ADAC megmérte az új hajtással szerelt Nissan Qashqai fogyasztását, a német autós klub arra jutott, hogy a gyakorlati fogyasztás akár 16 százalékot javul, autópálya-tempónál 14 százalékos az előrelépés. A hivatalos számok egyébként a következőek, a szabványos átlagfogyasztás 4,5 l/100 km, ami 1200 km-es elméleti hatótávolságot eredményez. A CO2-kibocsátás (sok országban az a gépjárműadó alapja) 12 százalékot javul a 116-102 g/km közötti értékkel. A harmadik generációs e-Power hajtással szerelt Nissan Qashqai szeptembertől lesz elérhető Európában.
