Az ukrán háború kitörése előtt szó volt arról, hogy a Lada Niva visszatér a Dakarra, aztán a Renault inkább a Dacia márkát helyezte ennek a programnak a középpontjába. Az oroszok azonban nem akarnak kimaradni a jóból, most bemutatták a Lada Niva Sport Turbo nevű tereprali-versenyautót, amellyel a Selyemút ralin indulnak a Raid Sport kategóriában.

A legfontosabb újítás, aminek egyben a nevet is köszönhetjük az 1,6 literes turbómotor, ez a Lada Sport által a Vesta túraautókban is használt motorjának a megváltozott körülményekhez (extrémebb hőmérsékletek, nagyobb dőlésszögek, stb.) igazított változata, amelynek a teljesítménye 280 lóerő, nyomatéka 340 Nm. A motorhoz egy hatfokozatú szekvenciális váltó csatlakozik, a központi differenciálmű zárható, a tengelyeken részlegesen önzáró differenciálokat használnak.

Radikálisan átalakították a felfüggesztést, a nagy sebességű stabilitás javítása érdekében a tengelytávolságot 2550 mm-re növelték, a nyomtávot 1680 mm-re szélesítették ki, a hasmagasságot 350 mm-re növelték. Körben 302 mm átmérőjű féktárcsákat használnak, amelyeket négy dugattyús féknyergek szorítanak. A felfüggesztés egyes alkatrészeit kovácsolt alumíniumból készítették. Az idei Selyemút ralin két Lada Niva Sport Turbo áll rajthoz, az egyikben a tavalyi győztes páros Dimitrij Voronov/Kirill Jenikejev indul, a másikban Mihail Mityajev/Jegor Ohotnyikov lesz a személyzet.
