Hamarosan megszűnik a legizgalmasabb Honda európai forgalmazása

Az Ultimate Edition limitált szériával búcsúzik a Civic Type R az öreg kontinenstől.

2025. 06. 05. 14:48
Forrás: Honda
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európában mindössze 40 példányban forgalomba hozott, különleges kivitel színre lépése egyben a búcsút is jelenti: 

2026-ban véget ér az ikonikus modell értékesítése az öreg kontinensen.

Indoklásként annyit közölt a Honda, hogy „az iparág változik, és modellpalettánknak is alkalmazkodnia kell ehhez az európai jogszabályoknak megfelelően”. Bár a japán gyártó nem nevezte meg kifejezetten az EU általános biztonsági rendeletét (GSR2) vagy a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási flottanormákat, ezek a legvalószínűbb okok a modell korai megszűnésére (a kétliteres, 320 lóerős turbómotorral hajtott Civic Type R 189 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a kínálatban maradó, szintén kétliteres 184 lóerős hibrid verzió csak 114-et).

Honda Civic Type R
Fotó: Honda

A védjegynek számító Championship White fényezéssel látványossá tett Ultimate Edition a Civic Type R modellek 28 évnyi történelmének állít emléket. 

Műszaki fejlesztést nem tartalmaz a modell,

de egyedi, típusspecifikus matricaszettel vehetik át a vásárlók, és szénszálas kiegészítők is (pl. a hátsó szárny és a küszöbvédő keret) járnak hozzá, valamint a teteje is fekete.

Honda Civic Type R
Fotó: Honda

Az utastérben karbonhatású középkonzol és exkluzív hangulatvilágítás az újdonság. Utóbbi részeként az ajtókárpitokra, a pohártartóra, a középkonzolra, a lábterekhez és az ülések alá is kerültek fényforrások, sőt az első ajtók aljába projektoros lámpák kerültek, amelyek nyitáskor Type R-logót vetítenek a talajra.

Honda Civic Type R
Fotó: Honda

A vásárlók különleges ajándékcsomagot kapnak az autóhoz, ami egyedi díszdobozban átadott, sorszámmal (1-től 40-ig) ellátott emblémát, szénszálas kulcstartót, kézzel készített padlószőnyegeket és takaróponyvát foglal magában.

Honda Civic Type R
Fotó: Honda

A Civic Type R elsőként 1997-ben Japánban, a Civic hatodik nemzedékénél jelent meg a Honda választékában, de Európában először csak a hetedik generációs Civicre épülő utódmodell jelent meg hivatalos forgalmazásban kétliteres, 200 lóerős szívómotorral. A típus életében nagy váltás volt a 310 lóerős turbómotor megjelenése (FK2, 2015), a fronthajtáshoz és az elsőkerék-meghajtáshoz azonban végig ragaszkodott a Honda.

Civic Type R EK9, 1997-ből
Az első Civic Type R, az EK9 1997-ben jelent meg Japánban
Fotó: Honda

Sajnos a forró ferdehátúnak mondott sportos kis és kompakt kocsit sorra tűnnek el Európából: a Ford a múlt héten jelentette be a Focus ST, és tavaly a Fiesta ST gyártásának megszűnését, a szintén kiváló i20 N-t és i30 N-t is tavaly vonta ki a forgalomból a Hyundai. Nagyon kevés elsőkerék-meghajtású, benzinmotoros hot hatch maradt a választékban, a Honda Civic Type R kifutásával már csak a Volkswagen Polo GTI és Golf GTI, valamint a Mini Cooper S és John Cooper Works közül lehet majd választani.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.