Az Európában mindössze 40 példányban forgalomba hozott, különleges kivitel színre lépése egyben a búcsút is jelenti:
2026-ban véget ér az ikonikus modell értékesítése az öreg kontinensen.
Indoklásként annyit közölt a Honda, hogy „az iparág változik, és modellpalettánknak is alkalmazkodnia kell ehhez az európai jogszabályoknak megfelelően”. Bár a japán gyártó nem nevezte meg kifejezetten az EU általános biztonsági rendeletét (GSR2) vagy a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási flottanormákat, ezek a legvalószínűbb okok a modell korai megszűnésére (a kétliteres, 320 lóerős turbómotorral hajtott Civic Type R 189 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, míg a kínálatban maradó, szintén kétliteres 184 lóerős hibrid verzió csak 114-et).

A védjegynek számító Championship White fényezéssel látványossá tett Ultimate Edition a Civic Type R modellek 28 évnyi történelmének állít emléket.
Műszaki fejlesztést nem tartalmaz a modell,
de egyedi, típusspecifikus matricaszettel vehetik át a vásárlók, és szénszálas kiegészítők is (pl. a hátsó szárny és a küszöbvédő keret) járnak hozzá, valamint a teteje is fekete.

Az utastérben karbonhatású középkonzol és exkluzív hangulatvilágítás az újdonság. Utóbbi részeként az ajtókárpitokra, a pohártartóra, a középkonzolra, a lábterekhez és az ülések alá is kerültek fényforrások, sőt az első ajtók aljába projektoros lámpák kerültek, amelyek nyitáskor Type R-logót vetítenek a talajra.

A vásárlók különleges ajándékcsomagot kapnak az autóhoz, ami egyedi díszdobozban átadott, sorszámmal (1-től 40-ig) ellátott emblémát, szénszálas kulcstartót, kézzel készített padlószőnyegeket és takaróponyvát foglal magában.

A Civic Type R elsőként 1997-ben Japánban, a Civic hatodik nemzedékénél jelent meg a Honda választékában, de Európában először csak a hetedik generációs Civicre épülő utódmodell jelent meg hivatalos forgalmazásban kétliteres, 200 lóerős szívómotorral. A típus életében nagy váltás volt a 310 lóerős turbómotor megjelenése (FK2, 2015), a fronthajtáshoz és az elsőkerék-meghajtáshoz azonban végig ragaszkodott a Honda.

Fotó: Honda
Sajnos a forró ferdehátúnak mondott sportos kis és kompakt kocsit sorra tűnnek el Európából: a Ford a múlt héten jelentette be a Focus ST, és tavaly a Fiesta ST gyártásának megszűnését, a szintén kiváló i20 N-t és i30 N-t is tavaly vonta ki a forgalomból a Hyundai. Nagyon kevés elsőkerék-meghajtású, benzinmotoros hot hatch maradt a választékban, a Honda Civic Type R kifutásával már csak a Volkswagen Polo GTI és Golf GTI, valamint a Mini Cooper S és John Cooper Works közül lehet majd választani.