Folytatja az új Leaf újításait még a világpremier előtt bemutató sorozatát a Nissan, a második részben a továbbfejlesztett felfüggesztés, a hatékonyabb hajtás és a csendesebb utastér van soron.

Immár egy egységbe építik a hajtómotort, az invertert és a teljesítményelektronikát, ennek a mérete tíz százalékkal kisebb a korábban csak hajtómotort tartalmazó egységnél. A csúcsteljesítmény elérheti a 214 lóerőt, a nyomaték 355 Nm. Az utastér zajszintjét 50 km/órás tempónál két decibellel csökkentették, ebben része van annak, hogy a szellőzésdoboz immár a motortérben, és nem a műszerfal alatt van. Ennek a lelke egy több forrásból dolgozó hőszivattyú, ami az akkumulátor temperálását is javítja. Többlengőkaros független hátsó felfüggesztést használ a Nissan Leaf harmadik generációja, a fordulókör sugarát tíz centivel csökkentették 5,3 méterre úgy, hogy nagyobb kerekekkel szerelik az autót.