Hatékonyabb lesz az új Leaf

Minden tekintetben továbbfejlesztik a Nissan villanyautójának technikáját, a cél az utasélmény javítása.

2025. 06. 10. 13:20
Fotó: Nissan
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatja az új Leaf újításait még a világpremier előtt bemutató sorozatát a Nissan, a második részben a továbbfejlesztett felfüggesztés, a hatékonyabb hajtás és a csendesebb utastér van soron.

 

Immár egy egységbe építik a hajtómotort, az invertert és a teljesítményelektronikát, ennek a mérete tíz százalékkal kisebb a korábban csak hajtómotort tartalmazó egységnél. A csúcsteljesítmény elérheti a 214 lóerőt, a nyomaték 355 Nm. Az utastér zajszintjét 50 km/órás tempónál két decibellel csökkentették, ebben része van annak, hogy a szellőzésdoboz immár a motortérben, és nem a műszerfal alatt van. Ennek a lelke egy több forrásból dolgozó hőszivattyú, ami az akkumulátor temperálását is javítja. Többlengőkaros független hátsó felfüggesztést használ a Nissan Leaf harmadik generációja, a fordulókör sugarát tíz centivel csökkentették 5,3 méterre úgy, hogy nagyobb kerekekkel szerelik az autót.
 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.