Az 1974-ben piacra dobott Volvo 200-as sorozat gyorsan mérce lett biztonság terén, és annyira ragaszkodtak hozzá a svédek, hogy egészen 1993-ig gyártásban tartották, ez idő alatt 2 685 171 példányt gyártottak belőle Göteborgban, Kalmarban és Ghentben. Technikailag még mindig ez a legnagyobb darabszámban értékesített Volvo személyautó, hiszen a most a 2,7 milliós darabszámot átlépő XC60-as szabadidő-autónál két modellgenerációra volt szükség ehhez a teljesítményhez.

Annyiból nem változott a helyzet, hogy amíg a nyolcvanas-kilencvenes években a 200-as volt a jellemző családi autó Svédországban, addig manapság ez a szerep már az XC60-asra hárul. A szabadidő-autót Göteborgban és Csengduban gyártják, átmeneti típusnak számít a teljes elektrifikáció felé. Azt nem árulta el a sajtóközlemény, hogy az értékesítés mekkora részét adják a plug-in hibrid változatok, de azt igen, hogy a telemetria-adatok alapján a PHEV-tulajdonosok útjaik 48 százalékát elektromos módban teszik meg.